OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med strax under 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor utvecklingspotential inom besöksnäring, vindkraft och andra nya områden.
ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift som Lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor på personalavdelningen sköta lönehanteringen för ca 700 medarbetare. I rollen ingår även lag- och avtalstolkning och att informera om regler och rutiner både skriftligt och inför grupp.
Vi använder Personec P lönesystem och har en välutvecklad självservicefunktion. Förutom sedvanligt lönearbete är det viktigt att ge en god service åt anställda, chefer och kollegor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Lägst gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller liknande. En eftergymnasial utbildning inom lönehantering är meriterande.
- Vi ser gärna att du har erfarenhet från löneadministrativt arbete från kommun/landsting. Det är ett plus om du har kunskap i lönesystemet Personec P.
Personliga egenskaper
Vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad och ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Lindberg
0486-33 161
Birgitta Eriksson
0486-33 164
Carina Johansson
0486-33 162
Pär Ahlgren
0486-336 55
Ekonomichef Kent Frost
0486-331 41
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55
Projektsamordnare Anders Adelgren
0486-33 382
Kommunchef Jan Darrell
0486-331 12
Löne- och Systemhandläggare Carina Johansson
0486-33162
Vision Pär Ahlgren
0486-336 55