OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säkerhetspolisen söker nu en erfaren lönehandläggare till HR för att förstärka gruppen som arbetar med lönehanteringen på myndigheten. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och tycker om att ge god service.
Vill du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle? Hos oss får du arbeta i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Tillsammans gör vi skillnad – för ett säkert Sverige.
Ditt uppdrag
Som lönehandläggare på Säkerhetspolisen arbetar du med personaladministration inom bland annat löneutbetalning, registrering av lönehändelser och avtalsfrågor. Du fungerar som ett stöd i frågor kring tidsredovisning och egenrapportering och hanterar uppgifter kring personal med oregelbunden arbetstid. I rollen kommer du även att ge stöd och information till nyanställda.
Tjänsten är placerad på HR som är en del av avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen bedriver även myndighetsgemensam verksamhet inom områdena ekonomi, fastighet och service, kommunikation och teknik.
Din kompetens
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning på lön, ekonomi eller administration alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av arbetsområdet från de senaste fem åren och har kunskap om arbete med hela löneprocessen. Du behöver även ha allmänna IT-kunskaper och särskilt vana av att arbeta i personaladministrativa system. Därtill har du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Agresso Lön samt god kunskap om det statliga pensionssystemet. Vi ser även positivt på om du har vana av att läsa och tolka avtal, specifikt Villkorsavtalet.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, noggrann och bra på att prioritera. I arbetet kommer du ha många kontaktytor och det är viktigt att du är serviceinriktad och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Vi ser även att du arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Kontaktpersoner
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 76 93. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 71 29, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Ansökan
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och vi eftersträvar också en jämn könsfördelning.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2020-02-28