Lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Kort beskrivning av företaget:
Vi finns över hela landet
Skatteverket hanterar skatteärenden för medborgare och företag; ärenden om folkbokföring, fastighetstaxering och bouppteckningar samt gör brottsutredningar. Vi är 10 500 medarbetare som finns på 114 orter, spridda över hela landet. Skatteverket är även chefsmyndighet för kronofogdemyndigheterna (KFM).

Skatteverket Verksamhetsstöd (VE) svarar för det administrativa stödet till verksamheten vid Skatteverket och KFM när det gäller IT, personal, ekonomi, kommunikation, generell förvaltningsrätt och övrig infrastruktur.

Ekonomienheten ansvarar för ekonomifrågor och lönehantering för hela koncernen. Enheten är indelad i tre sektioner. En sektion, administrativa stödsystem, har i uppgift att samordnat arbeta med förvaltning av administrativa system inom EA/PA-området. En sektion, koncernredovisning, ansvarar för skatteverkets och kronofogdemyndigheternas konsoliderade delårsrapport och bokslut samt uppbördsredovisningen de svarar även för riktlinjer inom redovisningsområdet. Den tredje sektionen som finns i Gävle, ekonomi- och lönesektionen, ansvarar för den löpande ekonomi- och lönehanteringen.

Ekonomi- och Lönesektionen administrerar koncernens löpande ekonomi- och lönearbete. Vi är 60 personer fördelade på fem team. Två ekonomiteam, dels reskontrateamet som ansvarar för leverantörs-, kundreskontra och anläggningshantering, samt redovisningsteamet som ansvarar för skatteverkets och kronofogdemyndigheternas löpande redovisning, delårsrapporter och bokslut. Tre löneteam som ansvarar för rese- och löneadministrationen av koncernens ca 14 000 anställda.

INFORMATION OM LEDIG TJÄNST
Arbetsplats: Ruddammsgatan 30, Box 6
801 27 Gävle

Titel: Lönehandläggare

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter består av löneadministration, information om avtal och författningar, administration av försäkrings- och pensionsfrågor samt PA-statistik.
Kontakter med personalfunktioner, de anställda, försäkringskassan och andra myndigheter är en mycket viktig del i ditt arbete. Vi arbetar med systemen Palasso Lön samt reseräkningssystemet Tur och Retur.

BESKRIVNING AV KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration,
kunskap om lagar och avtal inom det personaladministrativa området.

Det är viktigt att dina personliga egenskaper innefattar hög integritet, förmåga att skapa förtroendefulla relationer och god kommunikativ förmåga. Det är positivt att du är utvecklingsinriktad, har lätt för att lära samt har helhetssyn. Vi arbetar teambaserat, du kommer att arbeta i ett av de tre löneteamen varför det är viktigt att du har lätt för nära samarbete.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad, resultatinriktad och bra på att se och skapa nya lösningar.

ÖVRIGT
Skatteverket eftersträvar en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Då vi är en kvinnodominerad arbetsplats ser vi gärna manliga sökanden.

I din ansökan vill vi att du anger din utbildning, tidigare erfarenheter, nuvarande anställning och arbetsuppgifter samt lite om vem du är. Ange eventuell uppsägningstid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 0 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 januari 2006
  • Ansök senast: 31 januari 2006

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010