OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Örebro län
söker
. Lönehandläggare med inriktning mot lönesystem och processer
Diarienummer: AA-713-1840/08
Till HR-avdelningen söker vi en lönehandläggare med beredning av löneunderlag som främsta uppgift. I tjänsten ingår även att underhålla och utveckla lönesystem och löneprocesser inom Polismyndigheten i Örebro län.
Arbetsuppgifter
. Bearbetning av in- och utdata för lön
. Personalstatistik
. Personaladministrativa uppgifter, t ex protokollskrivning, intyg, administration av försäkringar och pensioner
. Utveckling, implementering och förvaltning av lönesystem och löneprocesser
. Support till arbetsgruppen i systemfrågor
Kvalifikationskrav
Vi vill att du är gymnasiekonom el motsv, med minst 5 års erfarenhet av arbetsuppgifterna.
Du skall ha god kompetens inom lag och avtals-området och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från statlig verksamhet samt har arbetat i Palasso.
Vi söker en person som är positiv till förändring och utveckling och som kan se helheter.och konsekvenser. Du har en stark vilja att löpande uppdatera och utveckla dina kunskaper inom löneområdet.
I övrigt skall dina personliga kvalifikationer representera kreativitet, noggrannhet, uthållighet och analysförmåga. Du måste vara initiativrik och klara att driva processer och projekt både självständigt och i team. Du rapporterar till HR-chefen och ingår i en arbetsgrupp om 2 löneadministratörer och 1 HR-administratör.
Är du en mogen person med drivkraft och seriöst intresse av ett långsiktigt engagemang inom HR / löneområdet? Välkommen med din ansökan! Inom myndigheten strävar vi efter mångfald bland personalen avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Genom din ansökan godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter i våra system.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs innan anställning.