Lönehandläggare för utlandsstationerad personal

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom personalavdelningens personaladministrativa enhet, en enhet som idag består av 7 medarbetare. Enheten hanterar löner för ca 500 anställda, varav ca 170 utlandsanställda, samt ersättningar till ca 1500 uppdragstagare per år. Inom enheten hanteras dessutom försäkringar, pensioner och systemförvaltning för lönesystemet Agda PS. Arbetsuppgifter: Du ansvarar för utbetalning av lön till vår utlandsstationerade personal och för underlag till beskattning i Sverige eller i respektive tjänstgöringsland. I arbetsuppgifterna ingår också pensionsadministration, tolkning av lag och avtal och övrigt förekommande personaladministrativa uppgifter. Arbetet sker i nära samverkan med övriga kollegor inom enheten. Kvalifikationer: Du har flerårig erfarenhet av lönehantering och skatteredovisning, erfarenhet av utlandslöner är meriterande. Du är väl förtrogen med kollektivavtal och lagar inom området. Vi ser gärna att du har arbetat i Agda PS och att du har erfarenhet av webbaserad tidrapportering. Du har god datorvana, behärskar Officepaketet, grundläggande kunskaper i bokföring samt god förmåga att uttrycka dig på engelska. Då arbetet är konsultativt är det viktigt att du är utåtriktad, flexibel och har en god samarbetsförmåga. Tillträde: Enligt överenskommelse

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024