OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH, är en högskola i utveckling. GIH är Sveriges främsta kunskapscentrum för idrott, prestationsutveckling, fysisk aktivitet och hälsa. Vi utbildar lärare i skolämnet idrott och hälsa, såväl som tränare, sport managers, idrottsvetare och forskare. Vi bedriver forskning med hög kvalitet och samhällsrelevans inom ämnet idrottsvetenskap med fokus på människan i rörelse. Vid GIH arbetar och studerar 160 medarbetare och 1 400 studenter. Högskolan är belägen i centrala Stockholm i nära anslutning till Stockholms Stadion och ett stort idrotts- och friluftsområde.
Gymnastik- och Idrottshögskolan, GIH, söker nu en lönehandläggare till vår HR- och ekonomiavdelning.
Dina arbetsuppgifter
Som lönehandläggare på GIH får du möjlighet att arbeta brett och verksamhetsnära i en kombinerad roll som lönehandläggare och HR-administratör. Du ingår i HR- och ekonomiavdelningen med åtta trevliga kollegor som har ett nära samarbete och hög trivsel. Vi har vår arbetsplats på högskolans campus som ligger centralt i Stockholm, nära Stockholms Stadion.
Du kommer att ha många kontaktytor i organisationen och vara första kontakt för lönefrågor från chefer och medarbetare. Du blir en viktig spelare i avdelningens olika processer och vi ser gärna att du är en person som tar initiativ till att utveckla och förbättra våra arbetsprocesser och rutiner tillsammans med oss. Vi erbjuder dig en tjänst där du har utrymme för utveckling och kreativitet i en platt organisation med mycket energi.
I rollen som lönehandläggare ingår exempelvis:
• att ha ett övergripande och självständigt ansvar för att genomföra lönekörningen, i lönesystemet Agresso,
• att tolka och tillämpa kollektivavtal,
• att hantera reseräkningar, utlägg och arvoden,
• att skapa rapporter och ta ut personalstatistik från lönesystemet,
• rekryteringsadministration, tex. publicera annonser i rekryteringssystemet Reachmee, hantera anställningsbevis och förlängningar av doktorandanställningar,
• att svara på frågor från medarbetare och chefer kopplat till lön och anställning,
• att ge administrativt stöd till HR- och ekonomiavdelningen.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration från liknande roll, alternativt har en löneutbildning men är nyare i din roll och vill utvecklas som lönehandläggare tillsammans med oss. Du behöver ha god datavana och systemintresse, erfarenhet av lönehantering och viss erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete inom offentlig sektor, har erfarenhet av att arbeta i Agresso och av HR-administration.
Som person är du duktig att planera och organisera ditt arbete. Centralt är att du är service- och samarbetsinriktad och trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete. Rollen kräver att du är noggrann och har en hög integritet, men också att du tycker om att ta eget ansvar och egna initiativ. Du behöver även ha god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska.
Vi ser det som viktigt att du är intresserad av att lära nytt och utvecklas i din roll. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet för anställningen.
Information och ansökan
Information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar GIH med ProAstri. För ytterligare information kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Karolina Öberg, ProAstri, på karolina@proastri.se eller på tfn 070-745 67 66.
Du kan även kontakta HR-chef Marielle Andrésen, marielle.andresen@gih.se, telefon 08-120 538 13. Fackliga företrädare är Marie Broholmer OFR-STmarie.broholmer@gih.se , marie.broholmer@gih.se, telefon 08-120 537 62 och Kerstin Hamrin Saco-S, kerstin.hamrin@gih.se, telefon 08-120 538 16.
Du söker tjänsten via GIHs hemsida och vi ser fram emot din ansökan senast den 23 september 2022. GIH verkar för mångfald och jämställdhet inom samtliga anställningskategorier. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Nilsson, Chef för avdelningen för Kommunikation, IT och fastighet
070 092 41 33
Anna Ekenberg, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 02
Marjan Pontén, Facklig företrädare, OFR-ST
08-120 538 17
Björn Sandahl, Förvaltningschef
08-120 537 04
Marie Nyberg, Enhetschef
0812053768
Suzanne Lundvall, Prefekt
070-772 89 01
Katarina Offnegårdh, Avdelningschef
08-120 53 827
Christine Dartsch, Föreståndare
0706202620
Kerstin Hamrin, Facklig företrädare, Saco-S
08-120 538 16