OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Löneteamet i Hudiksvalls kommun består av en teamledare och åtta löneadministratörer och systemsamordnare. Löneteamet bildar tillsammans med PA-teamet, en rehabiliteringssamordnare samt rekrytering- och bemanningsenheten Hudiksvalls kommuns personalenhet. Vårt uppdrag är att ge våra medarbetare och chefer bästa möjliga förutsättningar för att de ska göra ett bra jobb med hög kvalité samt att stärka kommunens kompetensförsörjning och arbetsgivarvarumärke. Vi är en arbetsplats som ser laget före jaget. Hos oss finns en teamkänsla med bra sammanhållning i gruppen. Det är något vi vill att du också värdesätter och bidrar till. Att ha roligt på jobbet är viktigt för att kunna göra ett bra jobb. Vi är olika som individer och det är just den kombinationen som bygger vårt starka team.
Personalenheten ingår tillsammans med ekonomienheten och stabsenheten i kommunledningsförvaltningen. En kommun ansvarar för många viktiga funktioner i vårt samhälle - allt från utbildning och social omsorg till teknisk service och räddningstjänst. Vi på kommunledningsförvaltningen ser till att alla kommunens funktioner samordnas, utvecklas och följs upp utifrån övergripande politiska beslut. Dessutom är kommunledningsförvaltningen med och utvecklar nya bostadsområden, nya stadsdelar och vår landsbygd. Vi arbetar för ett mer hållbart Hudiksvall, som bidra till ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. När du har en fråga, fundering eller synpunkt om Hudiksvalls kommun finns vårt Servicecenter där för att lotsa dig rätt.
ARBETSUPPGIFTER
Löneteamet hanterar cirka 5 000 löneutbetalningar varje månad. Som lönehandläggare ansvarar du självständigt för registrering, utbetalning och rättelse av lön, och ger råd och stöd till kommunens chefer och medarbetare via vår lönesupportfunktion. Vid sidan om ditt handläggaruppdrag planerar och leder du arbetet inom teamet. Det innebär att du leder och fördelar det vardagliga arbetet samt utvecklingsarbetet inom löneområdet. Du kommer också vara ansvarig för löne- och medarbetarsamtal för dina sju medarbetare.
Förutom det ständiga utvecklingsarbetet inom löneområdet står teamet inför ett spännande förändringsarbete. Vi har precis startat ett arbete tillsammans med övriga kommuner i Hälsingland som innebär upphandling av ett gemensamt personal- och lönesystem och införande av en gemensam löneadministrationsfunktion. Projektet leds av en styrgrupp som till sitt stöd har en projektledare. Men du som teamledare kommer givetvis vara delaktig tillsammans med övriga medarbetare i löneteamet.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten som lönehandläggare med teamledaransvar är det ett krav att du har:
- Högskoleexamen med inriktning personal, eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
- Några års erfarenhet av lönehandläggning.
För att passa i rollen tror vi också att du är:
- Strukturerad. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar.
- Självgående. Du tar ansvar för dina uppgifter och planerar själv hur du tar dig an dem och driver dina processer vidare.
- Strategisk. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser, och anpassar ditt agerande till detta.
- Serviceinriktad. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
- Har god problemlösande analysförmåga. Du arbetar bra med komplexa frågor. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
- Har god samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor. Du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare inom 300 olika yrken som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för - våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Maria Larsson
0650-193 69
Vision Monica Lindblom
0650-191 99
Löne och systemansvarig Berit Nilsson
0650-19128
Personalchef Maria Larsson
0650 193 69