Lönehandläggare med viss ekonomisk kompetens

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en organisation som sätter den enskilda människan i centrum och vill göra skillnad för människor i utsatta livssituationer. Är du serviceinriktad och vill bidra till att utveckla ditt arbete. Då kan detta vara en tjänst för dig!

OM TJÄNSTEN: I tjänsten ingår att göra löner till ca 250 st anställda varje månad och svara på förfrågningar. Lönespecialisten är systemansvarig för Kontek Lön och Kontek time och lägger upp nyanställda och uppdaterar befintlig personal med rätt lön, schema, antal semesterdagar och dyl. Du producerar arbetsgivarintyg, hanterar reseräkningar och utläggsräkningar, handhar skattedeklaration m m. I tjänsten ligger också att strukturera och förbättra arbetet inom hela lönekedjan. Du förväntas även att vara backup till de två ekonomerna som finns inom avdelningen. Uppskattningsvis handlar det om 10-20% av tjänsten.

Formella krav
- Lägst KY-utbildning med inriktning mot personal- och löneadministration/specialist eller motsv alt lång erfarenhet av kvalificerat lönearbete
- Erfarenhet av lagar och tillämpliga kollektivavtal, schemaläggning/-planering för dygnet-runt-verksamheter.
- Erfarenhet av personalsystem och särskilt Kontek lön och Kontek Time är meriterande.
- Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
- Vana att driva utvecklingsarbete inom lönesystemsdel och rutiner kring löneprocessen
- Förmåga att arbeta självständigt i hela lönekedjan och en god förståelse för att identifiera eventuella brister.
- Att ha jobbat utifrån Lean administration inom lönekedjan är mycket meriterande.
- Erfarenhet av kund- och/eller leverantörreskontra samt löpande bokföring

OM DIG: Du har kunskap om olika kollektivavtal och löpande löneadministration samt stort intresse för lönesystem och viss Word/Excelvana. Du är analytisk och har förmåga att se till såväl helheten som detaljerna och kan göra rimlighetsbedömningar av underlag. Du är driven och strukturerad med god samarbetsförmåga och hög integritet. Det är viktigt att vara kund- och serviceinriktad med fokus på att leverera högsta kvalitet. Du behöver vara kommunikativ och ha lätt för att samarbeta, samt lösningsfokuserad och stimulerad av att arbeta med utveckling och förbättring.

OM OSS: Stadsmissionens kansli är en servicefunktion till alla våra enheter som på olika sätt arbetar med människor i utsatta livssituationer. Vi har två verksamhetsområden, stöd och behandling samt sociala företag. På kansliet finns medarbetare som arbetar med ledningsfrågor, HR, ekonomi, fastigheter, marknad, insamling och olika former utvecklingsarbete. Vi arbetar ständigt med kvalitetsfrågor och intern kontroll. Lönespecialisttjänsten ingår i ett team på kansliet som arbetar med ekonomi, löner och HR.


OM LINKÖPINGS STADSMISSION
Linköpings Stadsmission eftersträvar att vara en organisation präglad av mångfald och normkritik och det är av stor vikt att du är solidarisk med vår värdegrund. Klicka på länken för att läsa mer: http://bit.ly/28M7yAP

Kontaktpersoner på detta företaget

direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen

Vision Carolien Beun

områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen

enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Stadsmission LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Provanställning kan bli aktuell. Tillträde: Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 6 september 2016

Besöksadress

Ågatan 3
None

Postadress

Box 16
LINKÖPING, 58102

Liknande jobb


31 oktober 2024

24 september 2024

Lönekonsult

Lönekonsult

31 oktober 2024

Löneadministratör, Huddinge kommun

Löneadministratör, Huddinge kommun

30 oktober 2024