OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Personalavdelningen. Sista ansökningsdag: 2022-03-30.
Vill du vara med och bidra i arbetet med att utveckla vår Personalavdelning? Vi arbetar med HR-frågor på ett av Europas ledande universitet med 5 500 medarbetare verksamma inom de naturvetenskapliga och humanvetenskapliga områdena. Stockholms universitet verkar för internationellt konkurrenskraftig forskning och utbildning.
Personalavdelningen är universitets centrala HR-funktion med uppdrag att arbeta med strategiskt och konsultativt stöd till universitetsledningen, institutioner och avdelningar i frågor som rör tolkning och tillämpning av arbetsrättsliga lagar och avtal. Vidare svarar vi för utveckling av universitetsgemensamma policyer och riktlinjer, strategisk chefsförsörjning samt lönehantering.
På lönesektionen är vi 13 medarbetare som arbetar med lön, system, tjänsteresor, pension och försäkringar. Vi fortsätter vår resa med fokus på ökad digitalisering för att effektivisera universitets lönehantering. Hos oss får du arbeta i en spännande universitetsmiljö tillsammans med engagerade kollegor. Vi söker dig som vill skapa resultat som ger mervärde för verksamheten.
Arbetsuppgifter
I din roll ingår följande arbetsuppgifter:
• Självständigt handlägga löner, ersättningar och utbetalningar.
• Kontroll, avstämning och uppföljning.
• Säkerställa att gällande lagar, regler och kollektivavtal följs.
• Informera om sakfrågor, regelverk, rutiner och tillämpning av lönesystemet.
• Kontakt med berörda myndigheter om t.ex. skatter och socialförsäkring.
• Utbilda våra användare i vårt personal- och lönesystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning samt minst 1 års erfarenhet av löneadministration. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt god datorvana.
Det är meriterande om du har:
• lönespecialistutbildning eller motsvarande
• kunskaper om statliga kollektivavtal
• erfarenhet av att utbilda och informera i din yrkesroll
• erfarenhet av personalsystemet Primula.
Rollen ställer krav på ett konsultativt och strukturerat arbetssätt samt vana av att arbeta mot deadlines. Rollen innebär många kontakter med verksamheten och ställer krav på samarbetsförmåga och upprätthållande av god kvalitet i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är tidbegränsad på 1 år. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av sektionschef Emma Schiött, tfn 08-16 21 58, emma.schiott@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.