OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
HR-avdelningen på Flens kommun består idag av elva medarbetare vars roller är HR-chef, HR-strateg, HR-specialister, lönehandläggare/specialister, arbetsmarknadssamordnare samt systemansvarig lönehandläggare. Vi söker nu en lönehandläggare som vill vara med i vårt team, där vi just genomgår en förändringsresa och ser över våra arbetssätt. Vi hoppas att du vill vara med och bidra med kompetens, idéer och eftertanke i den här utvecklingsprocessen.
Om rollen
Vi erbjuder dig ett självständigt och ansvarsfullt arbete, där du är en del i en större helhet. Du arbetar konsultativt och stödjande mot chefer och kommer att arbeta med hela löneprocessen i Visma Personec P, WinLas och TimeCare. Du registrerar, granskar och kontrollerar anställningsuppgifter samt bevakar och kontrollerar inrapporterade löneavvikelser. Du är delaktig vid organisationsförändringar, hanterar behörigheter och konteringar.Vidare ingår att tolka kollektivavtal samt rapportering och kontakt med olika myndigheter. Fakturahantering samt andra personal- och lönefrågor förekommer även.
En viktig del i arbetet är att tillsammans med dina kollegor utveckla lönearbetet internt i gruppen samt det externa stödet till verksamheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom lönehandläggning/löneadministration från yrkeshögskola eller högskola/universitet eller annan relevant erfarenhet.
• Några års erfarenhet av arbetet som lönehandläggare/admin, har du dessutom arbetat som lönehandläggare inom offentlig verksamhet och/eller har erfarenhet av att arbeta i Visma Personec P ses detta som meriterande.
• God datorkunskap och förmåga att lära dig nya system.
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper inom pensionsfrågor och skattedeklaration är meriterande.
För att lyckas i rollen som lönehandläggare är det viktigt att du samarbetar bra med andra människor, kommunicerar på ett tydligt sätt, är delaktig och delar med dig av din kunskap. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett noggrant och effektivt sätt. Bygger strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Vidare ser vi att du är utvecklingsinriktad, då vi gemensamt på avdelningen definierar och tar oss mot uppsatta utvecklingsmål. Att du är engagerad i ditt arbete och bidrar till verksamhetens utveckling och arbetsglädje har därför stor betydelse för att lyckas i rollen.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Urvalet kommer att ske löpande under ansökningstiden, så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!