OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
ARBETSPLATSBESKRIVNING
Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens löne- och pensionsadministration.
Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor som tar väl hand om varandra.
ARBETSUPPGIFTER
Som lönehandläggare ansvarar du för lönekörningen från ax till limpa och driver hela processen självständigt. Utöver lönekörningen supporterar du anställda i olika frågor som rör lönerelaterade frågor såsom; registrering av resor, löneuträkningar, tidrapporter, frånvaro, semester och andra policys och regler.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:
löpande lönehantering för Polismyndigheten, så som att administrera anställningar och avslut
support i lönefrågor/ärenden
administration av frånvaro, ersättningar och arvoden, granskning av reseräkningar, intygshantering, fel-och signallistor och löneskuldhantering
bidrar till utveckling av HR-plattformen
KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Aktuell erfarenhet av att självständigt handlägga löner i närtid
God vana av IT-baserat arbete
Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
En yrkesutbildning inom lön eller motsvarande
Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
Erfarenhet av supportarbete
God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi gärna att du har systemintresse och bidrar till utvecklingen genom dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.
För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.
I denna roll har du både självständiga arbetsuppgifter och andra som du löser tillsammans med kollegor, därför ser vi att du både har en initiativtagande förmåga genom att du planerar och driver dina processer framåt, men även har en god samarbetsförmåga. Slutligen har du många interna kontakter i denna roll, varför vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat bemötande.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Rollen kräver svenskt medborgarskap då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
KONTAKTPERSONER
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chefer:
Fredrik Persson, tfn 010 – 56 366 84
Tony Hugoh, tfn 010 – 56 369 72
Undrar du något om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult:
Ylva Gamrell, ylva.gamrell@polisen.se
Fackliga företrädare
Saco-S, tfn 114 14. Polisförbundet, Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Fackförbundet ST, Johan Gertz, tfn 010-567 70 92. Seko Polisen, Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27
ÖVRIG INFORMATION
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetsort: Linköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön, PAC Personal, HR-avdelningen
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I detta fall krävs svenskt medborgarskap, men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 16/1 2023. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med ref.nr A714.690/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A714.690/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!