Lönehandläggare till Sjöbo kommun - vikariat

Lönehandläggare till Sjöbo kommun - vikariat

Arbetsbeskrivning

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.

Vårt arbete genomsyras av värdeorden "Professionella, öppna och engagerade mot gemensamma mål" Tillsammans gör vi skillnad för Sjöbo kommuns medborgare och besökare!

Du kommer att arbeta i ett glatt och professionellt team på Kommunledningsförvaltningens centrala HR-avdelning. Vi är en servicefunktion mot kommunens chefer och medarbetare som består av fem lönehandläggare, tre HR-specialister, förhandlingschef, enhetschef för löner och HR-chef. Vi ligger långt framme när det gäller lönearbetet men vår ledstjärna är att hela tiden bli bättre.

ARBETSUPPGIFTER
Vårt uppdrag är att för Kommunstyrelsens räkning driva en tydlig personal- och lönepolitik genom stöttning och ledning till förvaltningarna på en övergripande nivå. Som lönehandläggare fungerar du som internkonsult mot kommunens chefer, chefsstöd och medarbetare i vårt personal- och lönesystem genom att skapa förutsättningar i organisationen inom det löneadministrativa området. Vi använder Visma Personec P Självservice.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av löneadministration, felsökning i Personec P och kringsystem såsom Time Care och WinLas, tillämpning av lagar och avtal inom området samt utbildning och support till organisationen. Arbetet är konsultativt för att ge professionellt stöd till våra chefer inom de olika verksamheterna. Även externa kontakter med bland annat Skatteverket och Försäkringskassan ingår.

Anställning- och lönerapportering är en stor del av uppdraget.

KVALIFIKATIONER
Du har en kvalificerad yrkesutbildning med inriktning löneadministration eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi förutsätter att du är en van datoranvändare och hanterar Officepaketet. Erfarenhet av löneadministration och Personec P är meriterande men inget krav.

Vi ser helst att du är:
- Organiserad och strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Logisk och systematisk
- Initiativtagande
- Bra på att arbeta självständigt
- Ifrågasättande vid behov för att utveckla och hitta bättre lösningar
- Servicemedveten
- Pedagogisk
- Bra på både skriftlig och muntlig framställan

Då det periodvis är mycket att göra måste du lätt kunna skaffa dig en överblick och kunna prioritera i arbetsuppgifterna.

Vi är ett gott team som stöttar och hjälper varandra och det är därför viktigt även för dig!

Vi kommer lägga stor vikt vid de personliga kvalifikationerna.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Sjöbo kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef löneenheten Inger Persson
0416-271 17
HR-chef Dan Sivnert
0416-273 18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sjöbo kommun, Löneenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

27580
None

Postadress

Sjöbo kommun
SJÖBO, 27580

Liknande jobb


Hedera söker löneadministratör!

Hedera söker löneadministratör!

27 november 2024

Löneadministratör till Zalaris!

Löneadministratör till Zalaris!

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024