OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker nu en lönekonsult i rollen som lönehandläggare som kan vikariera för en av våra medarbetare under en period på ca 12 månader. Anställningarna tillhör division myndighetsservice för avdelningen lönerelaterade tjänster 2. Avdelningen har fem enheter under sig och anställningen kommer tillhöra enheten för lönetjänster Östersund där det idag finns 22 medarbetare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera ca. 500-1000 löner per månad. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service
• Att engagera och driva arbetet framåt
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att ha förmåga att kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration åt många kunder samtidigt med stora volymer
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten
Övrigt
Anställningen är 100% och ett vikariat under ca. 12 månader.
Anställningen är placerad i Östersund.
Välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev senast 2020-10-13.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.