OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
Nu söker Wrknest för Handelsbankens räkning en Löne/HR-administratör med kunskap i lönesystemet HRM.
Som Löne/HR-administratör hos Handelsbanken handlägger du sedvanliga arbetsuppgifter inom området som följer hela lönemånaden. Där tillhör även eventuella rättningar och utbetalning samt handläggning av anställningsavtal, förändringar av anställningsvillkor, dualitetskontroller, arkivering i personalakter samt övrig löneadministration med mera. Arbetet omfattar även att svara på frågor kring kollektivavtal (BAO).
Du kommer att arbeta proaktivt nära dina kollegor. I ditt dagliga arbete har du också kontakt med chefer och medarbetare samt övriga lokala och centrala personalfunktioner.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund.
För att passa för rollen är du van att arbeta självständigt och tar ansvar över dina arbetsuppgifter. Ditt starka driv gör att du arbetar proaktivt, är snabb och noggrann och trivs med att arbeta i ett team. Du har hög integritet och föredrar mycket god "ordning och reda" genom att vara ansvarsfull, strukturerad och föregå med gott exempel inför övriga konsulter.
Krav
- Kunskap i lönesystemet HRM
- Tidigare erfarenhet av löne/HR-administration och liknande uppdrag hos olika kunder
- Utbildning från universitet eller högskola och vidare utveckling inom HR området eller motsvarande
- 3-6 års erfarenhet som konsult inom relevant område
Meriterande
- Erfarenhet av systemstödet My Development
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är ansvarsfull, strukturerad och driven. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: 2023 02 01 - 230831
Plats: Kundens kontor Stockholm, ej distansarbete
Omfattning: 100%
Anställningsform: Konsultuppdrag
Bakgrundskontroll av kandidater kan komma att begäras av kunden.
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.