Löneinriktad HR-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Löneinriktad HR-ansvarig till Ternstedt Invent

Vill du jobba i ett växande bolag med stark framtidstro och själv ha möjlighet att påverka. Brinner du för HR och är kunnig inom löneadministration, då är detta tjänsten för dig.

Ternstedt Invent AB är ett regionalt installationsbolag med lokal förankring inom VS, El och Ventilation/Plåt. Via en kombination av organisk tillväxt och förvärv har bolaget nått en omsättning om ca 110 m SEK och har idag närmare 80 medarbetare. Man ser en fortsatt god tillväxt och expansion. Med de senaste årens tillväxt i kombination med fortsatt positiv utveckling, ökar kraven på organisationen och ledningsstrukturen och den ekonomiska och administrativa styrningen blir allt viktigare. För att möta dessa krav söker vi nu en HR-ansvarig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsplats och söker dig som vill vara med och bygga upp HR-funktionen hos Ternstedt Invent. Du rapporterar direkt till ekonomichefen och är placerad på huvudkontoret som ligger i Åtvidaberg.

I denna roll ansvarar du för hela lönehanteringen, inklusive tidrapportering samt övrig personaladministration. Fokus för rollen idag kommer innebära att utveckla och implementera riktlinjer och processer inom personalområdet. Du förväntas också att stötta organisationens chefer gällande andra HR relaterade frågor och föra ut nya rutiner och arbetssätt i organisationen.

På sikt kommer ditt ansvar att växla från att som idag jobba operativt till att successivt ta en mera strategisk funktion med ansvar för bland annat kompetenskartläggning, arbetsmiljöarbete, förmåner och lönestrukturer.

Kort sagt ger den här rollen dig en chans att utvecklas tillsammans med bolaget!

Din profil:

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning personal, beteendevetenskap eller motsvarande, alternativt erfarenhet som arbetsgivare bedömer som likvärdig. Du har minst 3 års erfarenhet av löneadministration.

Vidare är det är ett krav med goda kunskaper inom Officepaketet samt i svenska i både i tal och skrift. Du är även van att jobba administrativt och är bekväm med datorn som ditt dagliga arbetsverktyg. Då olika lagar och avtal är en del av din vardag förutsätter vi att du lätt tar till dig den typen av dokumentation.

Då Ternstedts Invent har flera kontor i regionen förekommer resor i tjänsten varför B-körkort är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet av övrigt HR-relaterat arbete och i synnerhet inom arbetsmiljöområdet.

Som person ser vi att du är prestigelös och flexibel, du hjälper till där det behövs med både stora och små frågor. Du trivs med att i hög utsträckning arbeta operativt samtidigt som du har strategisk förmåga. Vi ser även att du är självständig, har god samarbetsförmåga och hög integritet. Vidare är du kommunikativ och konsultativ i ditt sätt och kan snabbt sätta dig in i arbetet.

Du gillar utmaningar och förändring, och du ser en möjlighet i att här få vara med på en resa där du med dina idéer och erfarenheter får stor möjlighet att påverka och hjälpa till att forma bolaget för framtiden.

I denna rekrytering kommer vi att lägga särskild tonvikt på kompetenserna kommunikation, planering, förändringsbenägen, initiativtagande, resultatorientering, relationsbyggande

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde omgående med hänsyn till ev. uppsägningstid.

Ansök redan idag!:

I denna rekrytering samarbetar Ternstedt Invent AB med Unik Resurs. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se snarast, dock senast den 30 november. Urval kommer att ske löpande.

Glöm inte att motivera i ett personligt brev varför just du passar så bra för denna tjänst. För ytterligare information, kontakta rekryteringskonsult Caroline Bruhammar på 0704-84 00 36, caroline.bruhammar@unikresurs.se

Väl mött!

Välkommen till Unik Resurs:

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 31 oktober 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024