OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
löneenheten vid HR-avdelningen
Karolinska Universitetssjukhuset är ett av Europas största sjukhus och tillsammans med Karolinska Institutet leder vi den medicinska utvecklingen i Sverige. För oss är sjukvård, forskning och utbildning lika viktiga delar i arbetet för att förlänga och förbättra människors liv.
Löneenheten ligger under HR-avdelningen på Karolinska. Allt HR-arbete skall präglas av avdelningens vision att vara en snabb, kompetent och följsam partner som aktivt bidrar till utvecklingen av Karolinska. Vi arbetar med ständiga förbättringar utifrån helhetssyn, enhetlighet och enkelhet. Vårt arbete grundar sig på Karolinskas värderingar ansvar, medmänsklighet och helhetssyn.
Vi hanterar ca 20 000 löneutbetalningar varje månad och använder PA-och lönesystemet Heroma.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga uppgifter är att kvalitetssäkra löner, ansvara för information och vara ett stöd till chefer och medarbetare i löne- och avtalsärenden samt i PA- systemet Heroma. I tjänsten ingår även att handlägga rapportering.
Kvalifikationer:
Du har YH-utbildning inom lön och /eller mångårig erfarenhet av lönearbete.
Du är van att hantera kundkontakter och ge god service.
Du har goda kunskaper i Office-paketet.
Kunskap och erfarenhet av PA/lönesystemet Heroma är meriterande. Vi ser även gärna att du har goda kunskaper i ledighetslagarna och arbetsttidslagen.
Personliga egenskaper:
Du är pedagogisk, serviceminded och har stor förståelse för människor i verksamheten.
Vidare är du strukturerad, analytisk och tycker om att arbete i team. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Du ska tycka det är roligt att arbeta med datoriserade system, löner och avtal samt ha ett stort intresse av att stötta chefer i frågor gällande löner, avtal och PA-system.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.