OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping ligger vid kusten en timme söder om Stockholm. I kommunen arbetar ca 4.000 personer för att uppfylla målen om service, professionellt bemötande och tillgänglighet samt möta de utmaningar som ställs på en region i stark tillväxt. Mångfald gynnar utvecklingen. Vi eftersträvar därför en jämnare köns- och åldersfördelning samt varierad etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Kommunen arbetar kontinuerligt med att ge alla arbetsplatser förutsättningar för ett medskapande och ett strukturerat arbetssätt. Vi lägger därför stor vikt vid att Du delar kommunens värdegrund och medarbetarpolicy. För mer information: www.nykoping.se I Nyköpings kommun satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare och har därför infört rökfri arbetstid. ARBETSUPPGIFTER Nyköpings kommun Löneenhets huvudsakliga arbetsuppgift är utbetalning av löner och arvoden för Nyköpings och Oxelösunds kommuner och att vara ett stöd för koncernledning och verksamhetsansvariga i lönefrågor. Vi ansvarar också för drift, underhåll och utveckling av personal- och lönesystem. Vi har också ansvar för IT-stödet för personaluppföljning och tar fram personalstatistik och analyser. Pensioner och arbetsmarknadsförsäkringar administreras också på Löneenheten. Vi söker nu en lönekonsult under åtta månader. Arbetsuppgifterna består av löneadministration inom Nyköpings kommun och innebär dagliga kontakter med anställda. Till arbetsuppgifterna hör också stöd, service och information till chefer och deras anställda. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: . 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning . erfarenhet från arbete med löneadministration . siffersinne och en känsla för noggrannhet Det är en merit om du har kunskaper om arbetsrättsliga lagar och avtal samt om du har erfarenhet av att arbeta med IT-baserade system för PA- och lönehantering.