OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kort om tjänsten
Har du jobbat med löner i AGDA och är tillgänglig nu? Då har vi tjänsten för dig! Vi söker en noggrann och serviceinriktad löneadministratör med start omgående till Competensum i Helsingborg. Välkommen med din ansökan idag!
Uppdraget är en del av vår konsultverksamhet där du initialt kommer att vara anställd av Dreamwork och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget är med start omgående och kommer att pågå under ca 3–4 månader. Anställningen är på heltid. För rätt person finns det goda möjligheter till förlängning eller övertag.
Sökord: Löneadministratör, Lönekonsult, Löneassistent, Ekonomi, Löneadministratör, Agda.
Om verksamheten
Competensum startade 2008 på initiativ av näringslivet i Ängelholm. Regionens företag ville ha en partner för att jobba med kompetensutveckling och hade behov att kunna rekrytera personer med rätt kompetens.
De började med att ta över Ängelholms kommuns 3 KY-utbildningar som de ännu driver, med skillnaden att de nu kallas yrkeshögskoleutbildningar. Idag har de växt från en yrkeshögskola till en verksamhet som driver frågor om kompetensutveckling och jobbar med HR-utveckling i regionen.
Företaget har 12 anställda, 15 utbildare på Yrkeshögskolan och 10 konsulter inom HR och lön. De finns i Helsingborg men jobbar i hela Skåne och även i andra delar av Sverige.
Mer om tjänsten
I rollen som lönekonsult så kommer du att ansvara för hela löneadministrationen från ax till limpa. Arbetet kommer b.la. att innebära.
– lönekörningar
– månadsavstämning av lönerelaterade konton, inrapportering av skatt och sociala avgifter
– administration av pensioner och andra förmåner
– serva de anställda med olika frågor gällande avtal, tidrapportering, löneutbetalning mm
– lättare ekonomiuppgifter
– generella HR-frågor som arbetsgivarintyg etc
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministration och vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete och brinner för att administrera. Du har god kunskapsnivå inom relevant lagstiftning, god förståelse för kollektivavtal, försäkringar och pensioner och har erfarenhet av löner för både tjänstemän och kollektivanställda.
Då du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, värdesätter vi också att du är en duktig kommunikatör med hög servicemedvetenhet. Du är digitalt intresserad och ser nyttan med att effektivisera och är inte främmande för nya arbetssätt.
För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas när det händer mycket på jobbet. Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda samtidigt som du värdesätter en god kontakt med dina kollegor och bidrar till att skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i affärssystemet AGDA är ett krav.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09