Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök.
I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas.
Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan!




ARBETSUPPGIFTER
Löneenheten i Landskrona stad är en del av Stadsledningsförvaltningens HR-avdelning. I nära samarbete med HR-enheten, ansvarar vi för och utvecklar alla lönerelaterade processer för stadens förvaltningar och bolag. Enheten bedriver både ett operativt och konsultativt arbete gentemot chefer, chefsstöd och medarbetare. Vi arbetar för att ha starkt användarfokus och ett professionellt bemötande. Du kommer att ingå i ett team med 8 andra medarbetare, som med gott samarbetsklimat och hög serviceanda sätter utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar i fokus.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak:
Löneenheten befinner sig på en spännande utvecklingsresa i syfte att leverera bästa kvalitet till våra användare. Du kommer att bland annat arbeta med följande uppgifter:
• Arbeta konsultativt och rådgivande, både mot våra kontaktytor, samt även mot dina kollegor.
• Handlägga och kontrollera löpande löneprocesser
• Kontakter med myndigheter, t ex Försäkringskassan, Skatteverket
• Driva utvecklingsfrågor
• Ge support till chefer, chefsstöd och medarbetare i HR- och lönerelaterade frågor och processer


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en god analytiker, ser sammanhang och är beredd att lösa komplexa frågor och problem. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har en god empatisk förmåga. Vi vill att du är flexibel, har samarbetsvilja och gillar att hitta effektivare lösningar och processer för staden. Tjänsten kräver att du har lägst en gymnasieutbildning med administrativ inriktning, eller annan inriktning som arbetsgivare bedömer likvärdig. Vi förutsätter att du har en mycket god datorvana, främst inom Office-paketet. Arbetet kräver att du behärskar svenska språket i tal och skrift. Goda kunskaper om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser är ett krav, erfarenhet av lönearbete inom offentliga sektorn är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt personuppgiftslagen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landskrona stad, HR-avdelning
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024