OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill kvalitetssäkra och rätta löne-ärenden! I Göteborgs Stad så rapporteras frånvaro och andra avvikelser av medarbetaren själv i lönesystemet Personec självservice. Till stor del görs lönearbetet ute på stadens förvaltningar och bolag där administratörer bland annat registrerar anställningar, lägger in scheman och chefen beviljar anställningar, frånvaroposter, utlägg med mera.
Enheten Lön & Pension på Intraservice består av 50 personer där det arbetar 2 enhetschefer i delat ledarskap. Inom enheten har vi tre team med lönekonsulter som arbetar centralt med lön genom att genomföra löpande kontroller för att förebygga felaktiga löneutbetalningar för stadens medarbetare och chefer. Det stora arbetet består av att kvalitetssäkra och rätta löne-ärenden. Vi arbetar i ett ärendesystem där vi ger support och återkoppling till kunden. Med begreppet kund menar vi medarbetare i Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vi hanterar löpande inkomstförfrågningar och andra frågor från myndigheter. I vårt uppdrag ingår också att arbeta med utveckling av våra interna arbetssätt samt att bidra till utveckling i den löneadministrativa processen genom framtagning av t.ex. e-tjänster.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasiekompetens och yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig.
Du behöver ha ett par års praktisk erfarenhet av löneadministration, Du har kunskap om lagar och avtal som berör området lön samt vana att läsa kollektivavtal (gärna kunskap om Allmänna bestämmelser).
Det är meriterande om du har:
-arbetat med support och kundservice
-arbetat i lönesystemet Personec
-annan personaladministrativ utbildning
I hantering av ärenden och vid återkoppling till våra kunder krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lyhörd, kommunikativ, kvalitetsmedveten, lösningsorienterad och tycker att ett nära och utvecklande samarbete med kollegor är viktigt såväl som inom vår stora enhet som i Göteborgs Stad i stort.
Som person ska du kunna arbeta under tidspress, vara noggrann och självständig. Du behöver vara förändringsinriktad för att trivas på Intraservice.
På Intraservice arbetar du i en serviceorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du möjligheter till kompetensutveckling och ett kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats. Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Vi välkomnar manliga sökande för att jämna ut könsskillnaden.
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.