OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Löneavdelningen som är en del av HR-funktionen består av 20 medarbetare i Ljungby och Växjö där vi tillsammans i team ansvarar för löneutbetalningar och pensionsfrågor för Region Kronobergs medarbetare och förtroendevalda. Vi är ett viktigt stöd till våra chefer gällande anställning, lön och tolkning av våra avtal. Vi servar myndigheter med uppgifter kring våra medarbetare och ansvarar för vissa av våra interna utbildningar. Vi söker nu en medarbetare med placering på Sigfrids området i Växjö.
Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens löneavdelning. Vill du bli en del av vårt team?
ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult är du en del av ett löneteam. Du kommer, tillsammans med teamet, att ansvara för lönehantering gentemot vissa specifika verksamheter, men också bemanna vår lönesupport kring mer generella frågor. Du stöttar medarbetare och chefer i löne- och avtalsfrågor, men också myndigheter när det gäller olika typer av uppgifter
KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet av lönehantering och/eller är utbildad lönekonsult. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i Personec P eller supportarbete. Du ska ha kunskap om och gärna vana att tolka olika avtal och lagar. Det är en fördel ifall du arbetat med Allmänna bestämmelser som är det kollektivavtal vi tillämpar.
Som person är du analytisk, lösningsfokuserad och driven av utvecklingsarbete. Du har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten, är pedagogisk samt har en god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga utbildningsintyg/betyg som är relevanta för tjänsten.
Vi tillämpar löpande urval under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut tas.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Malin Wass
HR - Specialist Josefina Ågren
0470- 58 25 80
Enhetschef Agneta Karlsson
0470-588537
HR-chef Susann Ingvarsson
0470-58 62 05
Kommunikationsdirektör Maria Granath
Tandvårdsdirektör Annika Kahlmeter
0470-588930
HR-direktör Caroline Gabrielsson Palmqvist
0470-588576
Avdelningschef Malin Wass
0470 - 58 64 17
Regiondirektör Martin Myrskog
Ordförande för revisionen Peter Löfström