OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun mitt i Småland är en tillväxtregion och har ett framgångsrikt näringsliv och en hög sysselsättning. Vi är utsedda till Årets kommun 2016 bland annat tack vare en strategisk satsning på bredbandsutbyggnad och delaktighet. Även goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med 34 400 invånare. Vår vision är: "Värnamo kommun, den mänskliga tillväxtkommunen - 40.000 invånare år 2035".
Värnamo kommun söker en Lönekonsult till en visstidsanställning på heltid med placering på Löneenheten inom HR-avdelningen.
HR-avdelningen, med 18 medarbetare, är en avdelning inom Kommunledningsförvaltningen och fungerar som en lednings- och stödfunktion till den kommunala organisationen. Hos oss är hög service och professionalitet viktiga ledord och här får du vara delaktig och ta ansvar. HR-avdelningen är uppdelad i tre enheter, HR-enheten, Löneenheten samt Trygghet- och säkerhetsenheten.
Tjänsten som Lönekonsult är placerad på Löneenheten som idag består av fem medarbetare som tillsammans planerar, genomför och utvecklar arbetet. Löneenheten har också ett tätt samarbete med HR-enheten inom flera områden.
.
ARBETSUPPGIFTER
Några exempel på de mer centrala arbetsområdena i uppdraget som Lönekonsult är;
. Ge support och stöd till användarna, d v s chefer och administratörer, i löneadministration och i HR-systemet Heroma
. Personal- och ekonomiadministration
. Planera och genomföra utbildningar i HR-systemets olika funktioner och moduler
. Följa upp och skapa förståelse för hur väl systemet fungerar för användarna i vår verksamhet och arbeta med förbättring utifrån detta
. Delta och vara behjälplig i olika införandeprojekt och utvecklingsgrupper
KOMPETENS OCH ERFARENHET
Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med löneadministration, relevant genomförd högskoleutbildning alt. yrkeshögskoleutbildning och/eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du ska också ha god förståelse för sambandet mellan lön och ekonomi. Kunskap om kommunalt arbetssätt och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation är önskvärt.
Meriterande är vana av att arbeta i Heroma, i HR-system och tolka och tillämpa arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal inom kommun eller region.
Du är van IT-användare som med lätthet skaffar dig en god systemkunskap. Du har god kommunikations- och problemlösningsförmåga och är systematisk, noggrann och analytisk. Ditt arbetssätt är lösningsfokuserat, du har hög social kompetens, lätt för att samarbeta och inser vikten av god service och ett gott bemötande. Vi ser också vikten i att vara självständig, driven och naturligt ansvarstagande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
CV och personligt brev som styrker de meriter du åberopar ska bifogas.
Intyg framvisas vid en eventuell intervju.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
TILLTRÄDESDAG
Snarast enligt överenskommelse