OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar lokalt. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det nästan alltid kommer att vara värt det.
Lönecenter är en central samordnad enhet som tillhandahåller tjänster kopplat till löneadministration. Vi ger professionell och hög service inom löneområdet och säkerställer att rätt lön betalas ut i rätt tid till alla medarbetare. Varje månad levererar vi cirka 11 000 löner.
Med digitaliseringens möjligheter arbetar vi nu aktivt med robotisering, automatisering och effektivisering av lönehanteringsprocessen. Resan är bara påbörjad!
ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult arbetar du med registrering och kontroll av anställnings- och löneuppgifter i lönesystemet. Du arbetar nära kunderna och ger stöd och support i lönefrågor. Som lönekonsult besitter du en viktig spetskompetens och du förväntas kunskapshöja och skickliggöra kunderna genom att bland annat hålla utbildningar och utveckla rutiner.
KVALIFIKATIONER
Du arbetar självständigt och tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du delar kunskap med dina kollegor. Du förväntas även vara nyfiken och aktiv i den förändring som pågår i och med digitaliseringen av lönehanteringsprocessen.
Du är serviceinriktad och gillar att bygga goda kundrelationer. Du har lätt för att samarbeta med andra personer, är flexibel och har förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad, välorganiserad, kan prioritera och jobba mot deadline.
Vi söker dig som tidigare arbetat med löneadministration och har relevant utbildning utifrån uppdraget. För att lyckas i rollen krävs det att du har en analytisk förmåga och kan bedöma rimlighet i värden. Du använder dator och digitala verktyg obehindrat och kan snabbt sätta dig in i nya system. För att arbeta som lönekonsult krävs att du kan göra dig förstådd på svenska både skriftligt och muntligt i kontakt med kunder och kollegor.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler är kommunens interna servicecenter. Vi samordnar, utvecklar och förenklar. På så sätt bidrar vi till en effektiv kommunal verksamhet och skapar förutsättningar för bästa möjliga medborgarnytta. Vi är över 800 medarbetare - fördelade på sju avdelningar: IT och verksamhetsutveckling, Ekonomisupport, Personalsupport, Kommunikation, Måltid, Fastighet och Kommunhälsan - som erbjuder kunderna stöd och specialistkompetens inom en rad nyckelfunktioner.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.