OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Du kommer att ingå i löneenheten som är en del av personal- och kommunikationsavdelningen.
Här arbetar 9 löneadministratörer och 3 systemförvaltare. Vi är inne i en spännande process där utvecklingen med nya molntjänster och krav på effektivisering kräver ny yrkeskompetens inom lön. De tidigare dominerande administrativa arbetsuppgifterna hanteras till allt större utsträckning inom IT-systemen och därmed söker vi en lönekonsult med kunskaper inom yrkesområden som lagar, avtal och arbetsrättsliga frågor.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att informera, vägleda och utbilda chefer och övriga medarbetare i avtals- och lönefrågor samt hur de ska rapportera ledigheter, sjukfrånvaro och tid i självservice.
Tycker du att detta låter intressant så kan vi erbjuda en tjänst där du kommer att vara med i vårt utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning, Lönekonsultutbildning är meriterande. Har du ekonomikunskaper och erfarenheter från det arbetsrättsliga området är det ett stort plus. Vi förutsätter att du har mycket god datavana och kan hantera Officepaketet.
Som person är du strukturerad, flexibel och stabil. Du trivs med att arbeta självständigt, ibland i ett högt tempo och har lätt att samarbeta med andra. Du arbetar kvalitetsmedvetet, är serviceinriktad och kommunicerar obehindrat i såväl enskilda möten som i större grupper.
Villkor
Anställningen är en tillsvidareanställning.
Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så välkommen in med din ansökan snarast!
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Nyman / Verksamhetsledare
0522-69 60 49
Britt Ahrin, Chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 5696628
Malena Jansson, konsulent
0522-696136
Helene Albertsson, konsulent
0522-696123
Britt Ahrin, chef Arbetsmarknadsavdelningen
0522-696120, 070 569 6628
Malena Jonsson, konsulent
0522-696136
Åsa Andersson, Personalchef (nås from 16/3)
0522-69 7722
Karin Wånggren, Lönechef
0522-696073
Åsa Andersson, Personalchef
0522-69 7722 (nås fr.o.m. 16/3)
Agneta Andersson, HR-strateg
0522-696078