Lönekonsult, 2 tjänster

Arbetsbeskrivning

Lönekonsult, 2 tjänster

KLK:2014:19

Kristianstads kommun
Kommunledningskontoret Koncernstödsavdelningen viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.

Till Sektion lön som ingår i HR-enheten söker vi två kvalificerade lönekonsulter som vill bidra till att chefer och arbetsledare har tillgång till god support inom löneområdet. Vi finns placerade i öppna, nya och pendlingsnära lokaler i Rådhus Skåne och arbetar som en gemensam lönesupport för Kristianstad kommun sedan mars 2014.

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult kommer du att arbeta i team men även ha självständiga arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
- Konsultativt arbete ut mot kommunens förvaltningar
- Lönesupport för arbetsledare
- Genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
- Genomföra centrala löneadministrativa arbetsuppgifter

Kvalifikation
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Specialutbildning inom löneadministrationsområdet är meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att centralt i en organisation arbetat som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller i annat personal/lönesystem. Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom personalområdet. Vi ser gärna att du har kännedom om kommunal organisation.

Arbetet bygger på att du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att du har god samarbetsförmåga. Vidare krävs det att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann och har förmåga att ha flera processer igång samtidigt. Du ska på ett förståeligt sätt kunna uttrycka och förmedla din kunskap till kunder och kollegor både i tal och skrift. Du ska även ha förmåga och intresse av att genomföra utbildningar.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster
En tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse och
ett vikariat på 100% med tillträde enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Maria Bengtsson, Sektionschef, 044-13 68 00
Monica Agardius, Lönekonsult, 044-13 53 93

För facklig information, ta kontakt med
Lena Martinsson, Vision, 044-13 22 35
Kristina Prahl, SACO, 044-13 23 53

Sista ansökningsdatum
2014-07-09

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juni 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024