Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

HR-Funktionen är en gemensam funktion mellan Tranemo och Svenljunga kommun, där vi är experter och stöd till 90 chefer och 2500 medarbetare i båda våra kommuner där Tranemo är värdkommun.
Vi söker en serviceinriktad och driven medarbetare med stort intresse för lönehantering till vårt team.
Som lönekonsult arbetar du i ett team som tillsammans bidrar till att alla våra medarbetare inom Svenljunga och Tranemo kommun får rätt lön i rätt tid.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på. Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.



ARBETSUPPGIFTER
Är du driven, kundfokuserad och vill vara en del av det fortsatta arbetet med att utveckla löneprocessen inför framtiden, samtidigt som du får möjligheten att utvecklas och lära dig nya saker?

Du ingår i ett löneteam som ger service och konsultativt stöd åt våra chefer, medarbetare och externa kunder.
Det innebär bland annat:

• Arbeta förebyggande för ökad kvalitet genom olika utbildnings- och informationsinsatser -
• Medverka i förbättringsarbetet i den löneadministrativa processen och bidra till teamets utveckling.
• Support via telefon och mail i schema-, lön- och avtalsfrågor gällande lön
• Kvalitetskontroller och registrering
• Upprätta anställningsavtal och intyg.
• Viss systemadministration


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och ser gärna att du har en YH-utbildning inom löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Erfarenhet av administrativt arbete med inriktning mot lön/ekonomi krävs och det är meriterande om du tidigare arbetat i systemet Personec P.

Vi är intresserade av personer som är naturligt nyfikna och tycker om att arbeta i team. Du har en hög känsla för service och som person är du social och tycker om att arbeta nära kunden. Du är en lagspelare med positiv attityd och energi och delar vår mening att allt är möjligt!

Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.


Krav för tjänsten är B körkort.
Vi tillämpar löpande rekrytering för tjänsten så du är välkommen med din ansökan redan idag.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024