OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönekonsult till HR- och säkerhetsavdelningen
Du gillar struktur. Och är full av idéer. Precis som vi.
Här på HR-och säkerhetsavdelningen arbetar vi för att skapa förutsättningar för chefer och medarbetare att leverera den bästa servicen till våra kommuninvånare. Teamet består av kompetenta och engagerade medarbetare inom HR, lön och säkerhet. Avdelningen leds av enhetschefer samt ytterst en avdelningschef.
Ett antal medarbetare på löneenheten i Sundbybergs stad närmar sig pension och vi söker därför en ny lönekonsult till enheten. Som lönekonsult kommer du att ingå i en grupp om sex personer lönekonsulter/systemförvaltare som hanterar ca 3000 löner varje månad. Vi använder lönesystemet Personec P med självservice.
Dina arbetsuppgifter innebär att självständigt hantera allmänna löneadministrativa uppgifter inom hela löneprocessen samt kontinuerlig kvalitetssäkring av löner och support i frågor som rör lön, anställning och avtalstolkning. Du arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt och ger professionell service och stöd till främst stadens chefer, nyckelpersoner och enskilda medarbetare. I arbetet ingår även utbildning av chefer och medarbetare i våra system. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i grupp och ha ett antal egna organisatoriska ansvarsområden.
För att lyckas i tjänsten vill vi att du har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och/eller jobbat ett par år med lönearbete. Vidare vill vi även att du har erfarenhet av Personec P i kombination att du har goda kunskaper om lagar/kollektivavtal och dess regelverk kopplat till ersättningar och regler. Finns dessa kunskaper inom Allmänna bestämmelser (AB) så är det meriterande. Vidare är det även meriterande med erfarenhet av lönearbete inom kommunal sektor och då särskilt med schemahantering inom dygnet runt verksamhet.
Som person är du pedagogisk som trivs med att instruera andra. Du gillar att ha många bollar i luften, analysera situationer och händelser och drivs av att samarbeta med kollegor.
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Ansök senast 24 oktober 2021. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
Andreas Rydqvist
Förhandlingschef
08-781 83 43
andreas.rydqvist@sundbyberg.se
Solveig Bäckgren
Systemförvaltare
08-781 67 82
Solveig.Backgren@sundbyberg.se
Facklig kontaktperson
Nås via kommunens växel
08-706 80 00