OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drömmer du om att ingå i ett riktigt drömteam?
Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av.
Om arbetsplatsen
HR-avdelningens uppdrag är att driva strategisk utveckling, svara för rådgivning, ge administrativt stöd och service samt svara för kontroll och uppföljning inom HR-området. Avdelningen tillhör kommunstyrelseförvaltningen och består av totalt ca 30 personer som arbetar med lön, strategisk utveckling, bemanning samt med olika HR-relaterade projekt.
Löneservice är ett väl fungerande team bestående av lönekonsulter och systemförvaltare samt HR-controller som ansvarar för att ca 2.500 löner betalas ut varje månad samt att processer och system underhålls och utvecklas på HR-avdelningen. Under kommande år kommer vi att bedriva utvecklingsarbete genom digitalisering och automatisering.
Arbetsuppgifter
Du har mycket goda kunskaper inom löneområdet och tar ett helhetsansvar i arbetet med att utveckla löneservicearbetet och stöd till chefer. Kärnkompetensen är löneadministration men yrkesrollen innehåller mycket mer. Det krävs att du kan arbeta självständigt med stort eget ansvar med stöttning från övriga kollegor då vi har ett nära samarbete och öppet klimat på enheten. Du har även en stödjande funktion mot övriga kollegor inom HR-avdelningen.
Som lönekonsult utgör du en viktig del i lönearbetet och ingår i ett väl fungerande team på sex personer. Dina arbetsuppgifter består i att bland annat ge kvalificerat stöd och rådgivning i löne- och systemfrågor via mail och telefon till chefer och medarbetare i vår lönesupport samt introducera nya chefer i vårt lönesystem. Du administrerar det löpande lönearbetet, tolkar lagar och avtal, gör kontroller och har kontakt och rapporterar uppgifter till olika myndigheter. Du utfärdar även anställningsavtal och skriver intyg.
Vi arbetar med utveckling av vår löne-enhet vilket kommer att föra med sig både nya sätt att arbeta och krav på nya kunskaper samt att ingå i utvecklingsprojekt av olika slag.
Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har minst ett års utbildning inom löneadministration och några års erfarenhet av självständigt arbete som lönekonsult eller motsvarande. Det är också önskvärt med erfarenhet av lönearbete i en kommun gärna i lönesystem Heroma och erfarenhet av förändringsarbete.
Du har förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar och du är noggrann och medveten om mål och kvalitet samt löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har goda kunskaper i svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Information om tjänsten
Tillträde: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2022/0077/023
Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! I alla kommuner är du med och bidrar till något större – hos oss kan du dessutom följa resultatet av ditt arbete på nära håll. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att ditt arbete både känns meningsfullt och berikande.
Till Nynäshamn tar du dig från Stockholm city på bara 50 minuter. Oavsett om du pendlar hit eller väljer att bo här erbjuder vi fri tillgång till gym och bastu i kommunhuset och en aktiv personalförening. Våra kontorslokaler ligger nära till pendeltåg, affärer, restauranger och naturområde. Vi tillämpar flextid och kortare arbetstid under sommarmånaderna samt erbjuder goda möjligheter till distansarbete.
Välkommen med din ansökan!