Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun.

Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv.

För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål.

Här bor människor med stark framtidstro! Välkommen till oss!

Inom Sollefteå kommuns HR-avdelning jobbar 15 medarbetare inom tre enheter; HR, bemanning och lön. HR-avdelningens främsta uppdrag är att se till att det finns grundläggande processer för för alla medarbetare, för att de i sin tur ska få förutsättningar för att kunna prestera så bra som möjligt.

Du ingår i ett löneteam på 5 personer som ger service och konsultativt stöd främst till chefer och handläggare. Vi utvecklar processer och lösningar som gör det enkelt för våra anställda att fokusera på sina kärnverksamheter. Vi vet vad vår service bidrar med och vikten av att det görs rätt.





ARBETSUPPGIFTER
Du bidrar som lönekonsult genom:
• support via telefon och mail i schema-, lön- och avtalsfrågor gällande lön
• registrering och kvalitetskontroller
• utfärdar arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg
• utbildnings- och informationsinsatser
• rapporterar till myndigheter

För att ge god service i rollen som lönekonsult behöver du:
• ha ett professionellt kundbemötande
• kunna göra rimlighetsbedömningar och förstå samband
• arbeta bra tillsammans med andra
• vara ansvarsfull och noggrann

För att trivas i rollen är det även viktigt att du är serviceinriktad och gillar förändring i syfte att skapa effektiva processer, rutiner och samarbeten. Din vardag kommer att präglas av många kontakter internt inom kommunen och externt och därför värderar vi även god kommunikationsförmåga.

KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning på minst ett år inom löneadministration eller liknande. Alternativt gymnasial utbildning och minst ett års erfarenhet av löneadministrativt arbete.
I rollen som lönekonsult är det viktigt att vara strukturerad och kunna prioritera sin dag rätt, då arbetet delvis är styrt efter bestämda tidpunkter. Arbetet är teambaserat och du kommer att ingå i en arbetsgrupp där du bidrar positivt till gruppens arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Meriterande är om du har erfarenhet av lönehantering i Personec P, TimeCare och WinLas. Det är också meriterande om du har vana att tolka olika kollektivavtal och är väl insatt och håller dig uppdaterad i lagstiftning och regelverk som berör löneområdet.




ÖVRIGT
I Sollefteå kommun är ett antal tjänster inplacerade i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För de tjänsterna ingår säkerhetsprövning i anställningsförfarandet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.

Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.

Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollefteå kommun, HR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024