OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun.
Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
HR-Service består av mycket kompetenta och trevliga lönekonsulter, ett antal systemförvaltare samt
systemadministratörer. Vi arbetar på uppdrag av våra elva kunder och hanterar månatligen drygt 10 000 löner. Våra
kunder är Gävle kommuns förvaltning, kommunala bolag och kommunförbund samt Ockelbo kommun.
- Kvalité, samarbete och bemötande är alltid våra ledord i det dagliga arbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att ge service och vill känna att du utvecklas både personligt och professionellt? Vill du samtidigt bidra till ett kvalitetssäkert och effektivt arbete inom löneområdet ihop med ett stöttande och härligt team som ligger i framkant inom digitalisering på löneområdet? Bra, då kan det vara dig vi söker! Kom och bli en del av vårt kunniga och drivna arbetsteam. Tillsammans gör vi Gävle den 27:de.
Hos oss får du goda förutsättningar att utvecklas i rollen som lönekonsult och bredda din kompetens inom löneområdet i en organisation som värnar om balansen mellan arbete och privatliv.
Du och dina tolv kollegor arbetar tillsammans med utveckling och förbättringar inom det löneadministrativa området och enhetens processer och arbetssätt. Tjänsten erbjuder dig en trygg arbetsgivare och bra karriärmöjligheter både inom din yrkesprofession men även inom kommunen som helhet. Arbetsgruppen besitter en bred och hög kompetens med en varm och hjälpsam inställning. Här kommer du att trivas!
Som lönekonsult på HR-service kommer du ha en viktig och central roll att hantera kommunens löner på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen, allt från inrapportering till utbetalning, posthantering samt support till chefer och anställda inom Gävle kommun.
Arbetsuppgifterna innefattar en variation av olika ärenden på uppdrag av våra elva kunder. Ärendena inkommer både via vår interna E-tjänst och genom telefonsamtal via lönesupporten. Stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet Personec P. Du utför registreringar, rättningar och kontroll av lön samt arbetar med tillämpning av lagar och avtal. Rollen är en rådgivande funktion som bidrar med konsultativt lönearbete till våra samtliga kunder där fokus är att leverera en bra service. Precis som så måna andra arbetsgivare så erbjuder också vi distansarbete.
Utöver förmåner så som friskvårdsbidrag, semesterväxling och förmånscykel så kan vi även erbjuda dig en arbetsplats med nyrustade lokaler i stadshuset. Du har nära anslutning till buss- och tågtrafik, fina grönområden nära stadskärnan och ett stort utbud av butiker, caféer och lunchrestauranger inom gångavstånd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant yrkesinriktad utbildning inom löneområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Om du redan idag går sådan utbildning är du också givetvis välkommen med din ansökan. Du har tidigare erfarenhet av löneadministrativt arbete i närtid och besitter förmågan att uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal och skrift
Om du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet eller av systemhantering och systemadministration ser vi det som meriterande. Likaså erfarenhet av lönesystemet Personec P.
Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. Du har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse. Vi ser även att du har förmågan att följa instruktioner, processer, lagstadgade krav och policy, samt förhålla dig till uppsatta tidsplaner.
För att lyckas i din roll behöver du även besitta förmågan att se vad som behöver prioriteras, ha hög grad av samarbetsförmåga och använda resurserna för att på bästa uppnå bra resultat. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.