OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Timrå ligger vid kusten mitt i Sverige, mellan två städer med ett perfekt samspel av hav, skog, berg och vildmark. Här finns landsbygd, industrier och ett växande näringsliv.
Här finns plats för upplevelser, äventyr eller bara lugn och ro med ett bekvämt avstånd till shopping och nöjen.
Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region!
Beskrivning
Vi är en löneenhet inom Kommunledningskontoret på Timrå kommun.
Vår enhet arbetar med att betala ut ca 2000 löner/månad (tillsvidareanställda, vikarier, timanställda och politiker). På löneenheten jobbar 4 medarbetare. Våra lokaler ligger i kommunhuset på Köpmangatan 14, med närheten till goda kommunikationsmöjligheter.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult på Timrå kommun kommer du att ha en viktig och central roll i att hantera kommunens löner på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen, allt från inrapportering till utbetalning, posthantering samt support till chefer och anställda.
Frågor inkommer både via vår egen lönelåda (mail) och genom telefonsamtal. Stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet eCompanion. Du utför registreringar, rättningar och kontroller av lön samt arbetar med tillämpning av lagar och avtal. Rollen är en rådgivande funktion som bidrar med konsultativt lönearbete till samtliga anställda där fokus är att leverera en bra service. Som många andra arbetsgivare så erbjuder också vi distansarbete.
Arbetsuppgifterna är väldigt varierande på våran löneenhet, att utifrån lagar och avtal stödja chef/användarna i lönefrågor, till att arbeta med omvärldsbevakning och ständiga förbättringar.
Arbetet innebär även att ha nära kontakt med de olika förvaltningarna, där du har en konsultativ roll och att ge kvalificerat stöd till chefer och andra användare i både system- och lönefrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant yrkesinriktad utbildning inom löneområdet, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av löneadministrativt arbete i närtid och besitter förmågan att uttrycka dig väl i svenska språket i såväl tal och skrift.
Om du har tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet eller av systemförvaltning och systemadministration ser vi det som meriterande. Likaså erfarenhet av lönesystemet eCompanion.
För att lyckas i din roll behöver du även besitta förmågan att se vad som behöver prioriteras, ha hög grad av samarbetsförmåga och använda resurserna för att på bästa sätt uppnå ett bra resultat. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.
Du är noggrann, lyhörd och tålmodig samt ser till teamets bästa, men även till helheten på enheten. Som lönekonsult arbetar du strukturerat och kan planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av löneadministrativt arbete i eCompanion samt av vårt kollektivavtal AB, men det är inget krav.
Vi erbjuder en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter. För att främja våra medarbetares hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.