OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig som brinner för att jobba med kundservice, kvalitetssäkring och rättning av löneärenden!
I Göteborgs Stad rapporteras frånvaro och andra avvikelser av medarbetaren själv i lönesystemet Personec självservice. En stor del av lönearbetet sker ute i stadens förvaltningar och bolag där administratörer registrerar anställningar, lägger in scheman och chefen beviljar anställningar, frånvaroposter, utlägg med mera.
Enheten Lön på Intraservice består av 50 personer där det arbetar 2 enhetschefer i ett delat ledarskap. Inom enheten har vi tre team med lönekonsulter som arbetar centralt med lön genom att genomföra löpande kontroller för att förebygga felaktiga löneutbetalningar för stadens medarbetare och chefer. En stor del av arbetet består av support till våra kunder, kvalitetssäkra och rätta löneärenden. Lönearbetet sker via ärenden i vårt ärendehanteringssystem ServiceNow, där vi ger återkoppling till kunden. Med begreppet kund menar vi administratörer och chefer i Göteborgs Stadsförvaltningar och bolag. Vi bistår även stadens kunder med telefonsupport där vi löpande besvarar frågor från staden kunder. I vårt uppdrag ingår också att delta i olika kompetensgrupper, utveckling av våra interna arbetssätt samt att bidra till utveckling i den löneadministrativa processen genom framtagning av t.ex. e-tjänster.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasiekompetens och yrkeshögskoleutbildning med inriktning mot lön, alternativt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerad löneadministration som bedöms likvärdig.
Du behöver ha minst ett par års praktisk erfarenhet av löneadministration. Du har kunskap om lagar och avtal som berör området lön. Du är också van att läsa kollektivavtal (gärna kunskap om Allmänna bestämmelser).
Det är meriterande om du har:
-arbetat med support och kundservice
-arbetat i lönesystemet Personec
-annan personaladministrativ utbildning
I hantering av ärenden och vid återkoppling till våra kunder krävs det att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lyhörd, kommunikativ, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. I denna roll är samarbete viktigt såväl som inom vår stora löneenhet som i Göteborgs Stad i stort.
Som person behöver du också kunna arbeta under tidspress och vara noggrann. På Intraservice är förändring och utveckling en del av vardagen, varför du behöver trivas i en sådan miljö.
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Vi arbetar tillitsbaserat och hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete.
Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka arbetar vi aktivt med miljöfrågor och har ett miljöledningssystem.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
På grund av semesterperioden kan tillgänglighet och svarstider påverkas från kontaktpersonerna på annonsen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.