Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Servicekontoret utför tekniska och administrativa tjänster till förvaltningar och bolag i Borås Stad. I vår verksamhet finns allt från anläggnings- och verkstadsarbeten till dataservice, bygg- och fastighetsservice, löne- och redovisningsservice samt telefonservice och växel. Servicekontoret har ingen kommunal budgettilldelning, utan arbetar under företagsliknande former enligt en modell med beställare och utförare. Omkring 350 personer arbetar på Servicekontoret. På Borås Stads hemsida kan du läsa mer om vår förvaltning.

Vi söker nu lönekonsulter till Löneservice, som är en av enheterna på avdelningen Personal- och Kontorsservice. Löneservice hanterar kvalificerad löneadministration för förvaltningarna i Borås Stad och flera av Borås Stads bolag. Förutom att sköta den administrativa delen av bland annat anställningsavtal och löneunderlag, fungerar också enheten som support för personal- och lönesystemet Heroma.

Arbetet består av löneadministrativa uppgifter såsom registrering av anställningar samt kontroll, bearbetning och registrering av löneunderlag. Som lönekonsult kommer du också att ge support till chefer och handläggare i hela Borås Stad inom dessa frågor. Du kommer även att utbilda chefer i lön- och personalsystemet Heroma. Du kommer att arbeta såväl självständigt med egna uppdrag som i grupp. Du arbetar tillsammans med dina kollegor aktivt med att vidareutveckla verksamhetens arbetssätt och att effektivisera lönehanteringen.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration (eller annan vidareutbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarande). Vidare har du dokumenterad erfarenhet av löneadministrativt arbete. Du har utmärkta datorkunskaper inom Officepaketet och vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet inom vårt lön- och personalsystem Heroma. Vi ser gärna att du lockas av att kontinuerligt lära nytt och utvecklas med en verksamhet som har ständigt förändrade behov och förutsättningar. Du har ett gott bemötande och hög servicekänsla.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

I Borås Stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Upplysningar om tjänsten lämnas av Anki Bohman, lönechef, tfn 033-35 71 35, 0768-88 71 35. Facklig företrädare för Vision, Daniel Cavrak, tfn 033 -35 53 32.

I denna rekrytering kommer vi att tillämpa ett löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022