Lönekonsult

Lönekonsult

Arbetsbeskrivning

Om oss
Enheten för Verksamhetsstöd är en basenhet inom Regionservice som stödjer Region Blekinges övriga verksamheter inom lön, personal, redovisning och materialförsörjning.

I basenheten ingår även kundtjänst, telefonväxel och centralkassa.

Som lönekonsult tillhör du organisatoriskt Löneavdelningen där det även finns systemsupport och
systemförvaltning. Löneavdelningen består idag av 16 medarbetare. Då en av våra lönekonsulter
kommer att gå i pension söker vi nu en ersättare.

Om jobbet
Som lönekonsult erbjuds du att jobba i en komplex organisation mot verksamheter både inom hälso- och sjukvård, regional utveckling och service. Du arbetar i löneprocessen med ett antal verksamheter vilket innebär att du ger stöd och råd till förvaltningarnas linjeorganisation i lönehandläggning och frågor som rör lön. Som personal- och lönesystem har vi Heroma.
I arbetsuppgifterna ingår att handlägga löner, tolka lagar och avtal, utfärda intyg men även andra
löneadministrativa uppgifter kan förekomma. Du kommer också att göra sammanställningar och uttag av olika rapporter.

Som lönekonsult ger du råd och stöd till medarbetare som ingår i olika funktioner t. ex inom HR och ekonomi och bistår med olika beräkningar som efterfrågas. Inom löneavdelningen jobbar vi aktivt med förbättrings- och utvecklingsarbete.

Om dig
För att vara rätt person för tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning som lönekonsult eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Erfarenhet av arbete som lönekonsult är ett krav och erfarenhet av arbete i Heroma är meriterande. Som lönekonsult bör du ha vana av att arbeta självständigt och vara serviceinriktad. Du är noggrann, strukturerad, känner ansvar för ditt uppdrag och har ett genuint intresse för siffror. Du kan i perioder arbeta under hög arbetsbelastning.
För att trivas i rollen som lönekonsult krävs att du är relationsskapande, flexibel, utåtriktad och positiv. Du ska också ha ett intresse för att jobba med förbättring och utveckling.

Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Vård värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.

Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Om Region Blekinge

Varje dag skapar vi livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Vi leder utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. För oss är det viktigt att vårt miljö- och hållbarhetsarbete bidrar till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Våra ansvarsområden är hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. För att livet är viktigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024