OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.
Inom basenheten Administration arbetar vi med faktura- och lönehantering, kundtjänst, teleservice och journalarkivering för landstingets stora och komplexa verksamhet.
Lönekonsultens arbete innebär att tillsammans med chefer och övriga aktörer i lönehanteringsprocessen ansvara för att rätt lön betalas ut i rätt tid och till rätt person. Rollen är konsultativ och som lönekonsult bistår du cheferna med ett rådgivande och lärande förhållningssätt inom löneområdet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administrering av anställningar, lönehanteringsärenden och frånvaroärenden. Största delen av arbetet utförs i landstingets personaladministrativa system.
Utöver de dagliga arbetsuppgifterna har man som lönekonsult möjlighet att fördjupa och specialisera sig inom olika delområden. Vi arbetar med ständiga förbättringar inom löne- och pensionsområdet, till exempel förbättring av rutiner, kontroller samt kvalitetssäkring av processen. Samtliga medarbetares delaktighet är en viktig framgångsfaktor i utvecklingsarbetet!
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet inom lönearbete som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete, samt goda kunskaper i de lagar och avtal som styr lönehanteringsprocessens område. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har god samarbetsförmåga i kombination med ett stort intresse för utvecklingsfrågor och förbättringsarbete. Lönekonsultens roll är konsultativ och förutsätter en god förmåga att ta egna initiativ. Du förväntas vara bra på att skapa och utveckla goda relationer med chefer, kollegor och medarbetare på olika nivåer i landstinget. Du är strukturerad, effektiv, noggrann samt gillar att arbeta med siffror.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi arbetar med löpande urval så sänd in din ansökan snarast.