OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som arbetar inom kundservice och logistik skapar nytta och underlättar vardagen för invånare och medarbetare inom Region Kronoberg genom ett brett utbud av servicetjänster. Verksamheten består av 8 avdelningar och tillsammans sysselsätter vi drygt 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Tillsammans bidrar vi med en produktiv och kundorienterad verksamhet med hög kompetens och stort engagemang.
Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens löneavdelning!
På löneavdelningen är vi drygt 20 medarbetare i Växjö och Ljungby, där vi tillsammans i team ansvarar för löneutbetalningar och pensionsfrågor för Region Kronobergs medarbetare och förtroendevalda. Vi är ett viktigt stöd till våra chefer gällande anställning, lön och tolkning av våra avtal. Vi servar myndigheter med uppgifter kring våra medarbetare och ansvarar för vissa av våra interna utbildningar. Vi söker nu en ny kollega med placering i Växjö.
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som lönekonsult hos oss ingår du som en del i ett löneteam på cirka fem personer. Tillsammans med ditt team ansvarar du för lönehanteringen gentemot vissa specifika verksamheter, där du jobbar och stöttar under hela löneprocessen. Vi har också en supportfunktion som vi hjälps åt att bemanna, där vi svarar på mer generella frågor från alla våra verksamheter. Du ger ett konsultativt stöd till både chefer och medarbetare i löne- och avtalsfrågor, men också till myndigheter när det gäller olika typer av uppgiftslämnande. Vi har ett pågående arbete med att utveckla våra arbetssätt och processer för att på bästa sätt möta framtiden.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har erfarenhet av lönehantering och/eller är utbildad lönekonsult. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Personec P eller supportarbete. Du ska ha kunskap om och gärna vana av att tolka olika avtal och lagar. Det är en fördel om du arbetat med Allmänna bestämmelser som är det kollektivavtal vi tillämpar.
Som person ser vi att du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och analytisk. Du är en person som är intresserad av utvecklingsarbete och ser positivt på förändring samt vikten av att bidra till en god arbetsmiljö. Du har förmåga att se detaljer utan att tappa helheten, är pedagogisk samt har en god samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Bifoga gärna intyg/betyg som är relevanta för aktuell tjänst.
Vi planerar att genomföra intervjuer den 3 och 4 april 2023.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738