OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Löneservice
Vill du vara med och bidra till att Jönköpings kommunkoncerns medarbetare får korrekt ersättning i rätt tid? Är du serviceinriktad som gillar att arbeta i team och har ett stort engagemang för lönefrågor? Då finns här ett jobb att söka!
Vi söker nu en lönekonsult till oss på Löneservice under vår kollegas föräldraledighet.
Som lönekonsult hos oss arbetar du serviceinriktat med löneadministrativa uppgifter där helhetssyn och konsekvensförståelse är viktiga bitar. Du har eget driv att leverera kvalitativt resultat och förmåga att se möjligheter istället för hinder. Du kommer aktivt delta i arbetet med kontinuerlig utveckling och förbättring av vår löneprocess och lönesupport.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- vara ett konsultativt stöd till chefer, administratörer och medarbetare i vårt personalsystem Personec P och schema- och bemanningssystem Time Care
- ge support via telefon och vårt ärendehanteringssystem
- utföra kvalitetskontroller i Personec P och Time Care
- introduktion i våra system till nya chefer och administratörer
- kontakt med myndigheter
Vi söker dig som
- vi söker dig som har lönespecialistutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som bedöms relevant för tjänsten
- har goda datakunskaper
- uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift
- är strukturerad, gillar ordning och reda och är duktig på att planera ditt arbete
- är flexibel och kan behålla lugnet i stressade situationer
- är ansvarstagande och lösningsfokuserad
- har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad
Om oss
Löneservice ansvarar för handläggning och utbetalning av lön och arvoden till kommunens anställda, uppdragstagare samt förtroendevalda. Vi är 33 personer som stödjer och ge service i lönerelaterade frågor till chefer och medarbetare i Jönköpings kommunkoncern. Varje månad hanterar vi cirka 17 000 löner.
Vår arbetsplats kännetecknas av engagerade medarbetare och lagarbete. Tillsammans arbetar vi för att ge alla som kommer i kontakt med oss ska få den bästa servicen. Vårt fokus är korrekt lön och pension till rätt medarbetare i rätt tid. Vi arbetar med systemen Personec P och TimeCare.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Vi ser fram emot din ansökan!
För ytterligare information och frågor är du välkommen att kontakta:
Lönechef, Åsa Nord tfn 036-10 57 07
Teamledare, Elin Adamsson tfn 036-10 63 02, Elise Bosmyr tfn 036- 10 23 01
Facklig företrädare Victoria Lindén, Vision tfn 036-10 55 04
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.