OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rödl & Partner Nordic AB hjälper utländska och svenska privata bolag med tjänster inom outsourcing av ekonomifunktion, lön, revision, skatt och affärsjuridik.
Etableringen i Norden skedde år 2000 och idag är vi ett 30-tal medarbetare på kontoren i Malmö och Stockholm.
Då en av våra anställda ska vara föräldraledig söker vi nu en vikarierande lönekonsult till vårt team i Malmö.
Om tjänsten
Inom vårt tjänsteområde löneoutsourcing är vår uppgift att ge våra kunder service inom i huvudsak lön och, då många av våra kunder saknar egen HR avdelning, även ge konsultation i frågor relaterade till HR området, exempelvis kring lagar och avtal.
Löneteamet i Malmö består av fyra lönekonsulter och en person som jobbar med skatterådgivning som inriktning. Vår avdelning kännetecknas av självständigt och strukturerat arbete i mycket nära samarbete med teamet där vi alla ska kunna ta ansvar för samtliga delar i löneprocessen. För oss är det viktigt att kunna vara flexibla och täcka upp för varandra vid behov och därför hjälps vi åt att hantera våra kunder. Detta innebär att kunderna du genomför lönekörningar för varierar från månad till månad. Vi hjälps även åt att besvara inkommande frågor från våra kunder. En viktig del i vårt arbete är vår konsulterande och rådgivande roll till våra kunder.
Vikariatet är ca 14 månader och vi önskar att du startar i maj.
Arbetsbeskrivning
Som lönekonsult kommer du att hantera samtliga delar i löneprocessen, till exempel:
- Löneberäkning med avvikelser
- Hantera traktamente med utlägg och resor
- Förmånshantering
- Hantera kunder med och utan kollektivavtal
- Rapportering till myndigheter
- Årliga lönerutiner
- Arbetsgivarintyg
- Anställningsintyg
Du kommer också att vara delaktig i uppstart av nya projekt och att skapa processer tillsammans med kunder och teamet.
Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning inom lön. Vi ser gärna att du har jobbat några år med lönehantering alternativt att du är nyutexaminerad och nyligen gjort din LIA på en löneavdelning. Viktigt för oss är att du är samarbetsorienterad, nyfiken, brinner för att ge service och älskar att kommunicera såväl internt som externt.
Vi arbetar i en internationell miljö med globala kontakter och du behöver därför kunna kommunicera flytande på engelska både via telefon och via mejl. Vidare motiveras du av varierande arbetsuppgifter och då vi hanterar många kunder är det viktigt att du jobbar effektivt genom god struktur, planering och förmåga till prioritering.
Vi sätter stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.
Vi erbjuder
Du erbjuds en spännande tjänst där du får möjlighet att, i en internationell miljö, snabbt utveckla din kompetens då du redan från början får ta ett stort ansvar. Vi arbetar på en prestigelös, familjär och inkluderande arbetsplats med trevliga kollegor som har roligt på jobbet och tillsammans! Det är en självklarhet att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och fritid. Vi sitter i moderna lokaler i Västra Hamnen i Malmö med underbar utsikt över Öresund. Vi tillämpar i dagsläget en 60/40 hybridlösning som innebär att vi jobbar på kontoret tre dagar i veckan och två dagar i veckan har vi möjlighet att jobba på distans.
Rödl & Partner är ett rådgivnings- och revisionsföretag representerat på mer än 110 orter i över 50 länder med över 5000 medarbetare. Vår framgång bygger på vår förmåga att lösa kundernas problemställningar och behov genom ett integrerat arbetssätt mellan våra olika kompetensområden såsom ekonomi, beskattning, juridik, revision och lön.
Vår företagskultur präglas av våra värderingar med fokus på samarbete, utveckling, driv och laganda. Den står för den tillväxt som har gjort Rödl & Partner till det företag vi är idag, där varje medarbetare räknas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan!