OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ta steget och arbeta i en verksamhet som administrerar cirka 11 000 löner?
Vi söker nu en lönekonsult som har stort intresse för lönefrågor och administration. Vi kan erbjuda dig varierande och utmanade arbetsuppgifter i en verksamhet där personlig utveckling och samarbete är i fokus.
Lönecentrum består av 18 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors, kommunala bolag samt Bergslagens räddningstjänst. I vårt ansvarsområde ingår även lönehandläggning, support inom verksamhetsområdet, statistik samt systemförvaltning för HR-systemet.
Lönecentrum ligger organisatoriskt under HR avdelningen. HR-avdelningen består förutom HR-enheten av Rekryteringsenheten- och bemanningscentrum samt Östra Värmlands överförmyndarenhet. HR-avdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning vars uppgift är att stödja kommunstyrelsen samt verkställa och följa upp dess beslut. På kommunledningsförvaltningen finns även risk och- säkerhetsstaben, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelningen. Tillsammans leder och samordnar vi kommunens arbete.
Som anställd hos oss har du en hel del förmåner så som, flextid, friskvårdsbidrag , möjlighet till distansarbete viss tid i veckan och semesterväxling utifrån verksamhetens förutsättningar. Vi har också en aktiv Afternoon tea, skärgårdsturer och vandringar. Arbetstiden är förlagd måndag - fredag.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som lönekonsult innebär bland annat:
• hålla kommunernas gemensamma HR-system uppdaterat
• löpande lönehantering
• göra kvalitetskontroller av underlag och andra inrapporteringar
• skriva arbetsgivarintyg och andra intyg
• viss avtalstolkning
• support till medarbetare och chefer
• externa kontakter med andra kommuner och myndigheter.
KVALIFIKATIONER
Du har relevant teoretisk gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av löneadministration, annat administrativt arbete samt systemen Visma Personec P och Open-e ärendehanteringssystem.
Du har en hög servicekänsla och en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan samarbeta och bidra till utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.
Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.
Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.