OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker på uppdrag från kund enlönekonsult för permanent anställning. I rollen som lönekonsult kommer du att ansvara för löneadministration förbyråns samtliga mindre bolag. Majoriteten av arbetet kommer innebära datainsamling, bearbetning av löner via en tredje parts löneleverantör för en stor kunds räkning.I uppdraget hos denna kund kommer du att få arbeta nära deras HR avdelning samt affärspartners i Sverige och andra viktiga intressenter för att säkerställa en smidig lönehantering – främst för Sverige och vid behov för olika andra länder.Arbetsuppgifterhos kund
• Stödja bearbetning av månatliga löner för 1000+ anställda • Stödja efterlevnad av löner enligt svenska lagkrav• Stödjande vid lönefrågor• Fullföra månadsavslutningsrapporter och avstämningar • Fokusera på kontinuerlig processförbättring med fokus på automatisering • Fungera som kontaktperson för anställda avseende eskalerade lönefrågor • Assistera med utbildning och dokumentation av löneprocesser • Validera löneutgångar (G2N/WTR-rapporter, lönespecifikationer, tidsdata-rapporter)
Vi söker dig som har:
• Minst 2 års relevant yrkesutbildning inom lön, eller kandidatexamen inom ekonomi/redovisning/lön • Kunskap om svenska löner är ett krav • 3 års erfarenhet av lönesystem och löneadministration föredras • Goda kunskaper i Microsoft Office inklusive Excel, Powerpoint, Word
För att passa i rollen är du/har:
• Detaljorienterad och självgående med förmåga att prioritera i en högvolym position • Grundläggande redovisningskunskaper i relation till löner • Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både i svenska och engelska • Global löneerfarenhet är önskvärd, dock inte krav • E2E-bearbetning av löner • SAP-kunskap är ett plus • Erfarenhet av ALIGHT eller ADP och kunskap om lönerapportering och relaterade HRIS-system är ett plus
Företaget är placerade på södermalm och erbjuder hybridlösning.
Välkommen med ansökan!oskar.windolf@newr.se