OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönekonsult
KLK:2014:1
Kommunledningskontoret Koncernstödsavdelningen viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR - Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.
Till Sektion lön som ingår i HR-enheten söker vi dig som vill bidra till att chefer och arbetsledare har tillgång till god support inom löneområdet. Sektionen är mitt i en förändring och från och med mars 2014 kommer vi att sitta gemensamt i nybyggda pendlingsnära lokaler.
Arbetsuppgifter
Som lönekonsult kommer du att arbeta i team men även ha självständiga arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
- Konsultativt arbete ut mot kommunens förvaltningar
- Lönesupport för arbetsledare
- Genomföra löneadministrativa arbetsuppgifter
- Övrig HR-support i personalsystemet
- Genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
Kvalifikation
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Specialutbildning inom löneadministrationsområdet är meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att centralt i en organisation arbetat som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller i annat personal/lönesystem. Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom personalområdet. Vi ser gärna att du har kännedom om kommunal organisation.
Arbetet bygger på att du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att du har god samarbetsförmåga. Vidare krävs det att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann och har förmåga att ha flera processer igång samtidigt. Du ska på ett förståeligt sätt kunna uttrycka och förmedla din kunskap till kunder och kollegor både i tal och skrift. Du ska även ha förmåga och intresse av att genomföra utbildningar.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster
1 Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde snarast
1 Vikariat, 100% med 10 månaders varaktighet och med tillträde snarast.
För mer information, ta kontakt med
Maria Bengtsson, Sektionschef, 044-13 56 05
Monica Agardius, Lönekonsult, 044-13 53 93
För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, Vision, 044-13 54 57
Tommy Åkerlund, SACO, 044-13 64 82
Sista ansökningsdatum
2014-01-27
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21