OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega som lönekonsult på verksamhetsstödet där du kommer vara organisatoriskt placerad. Verksamhetsstödet har som uppdrag att stödja förvaltningens olika verksamheter inom ekonomi, IT, personal och lön. Enheten består av ekonom, ekonomiassistenter, nämndsekreterare/IT-samordnare och PA-konsult och vi sitter centralt placerade i Falkenberg vid Rådhustorget.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbete som lönekonsult innebär att du arbetar självständigt inom aktuella löneavtalsområden med löneadministration samt tolkar lagar och avtal som rör lönehantering. Du har en konsulterande och stödjande roll i förekommande lönefrågor i dina kontakter med chefer och medarbetare. I dina arbetsuppgifter kommer även registrering av inkommande handlingar att ingå.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt arbete med lönehantering, gärna inom kommunal verksamhet. Du har KY-utbildning inom lön, annan utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tolkning av kollektivavtal och det är särskilt meriterande om du har goda kunskaper om kollektivavtalet Allmänna bestämmelser samt erfarenhet av personal- och lönesystemet Personec.
Då förvaltningen ansvarar för ett mycket brett verksamhetsområde krävs det att du har en helhetssyn och en förmåga att se utanför ditt ansvarsområde och kunna stötta där behov uppstår inom verksamhetsstödet.
Eftersom tjänsten innebär ett tätt samarbete med övriga kollegor samt andra berörda parter har du lätt för att skapa goda och förtroendegivande relationer. Du har ett intresse och vilja att ge god service och med tydlighet och pedagogisk förmåga kommunicerar du lönerelaterade frågor. Ditt arbetssätt är strukturerat genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Har du dessutom en positiv syn, lätt till skratt och en stor portion humor är det ett ytterligare plus.
Välkommen med Din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske under veckorna 48-49.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Falkenbergs kommun önskar för närvarande ingen ytterligare annonsering av denna tjänst.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carola Andersson
0346-88 63 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Debbie Thompson
0346-886126
Peter Gerhardson
0346-886053
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Anläggnings- och badchef Christian Fager
0346-885051
Administrativ chef Carola Andersson
0346-88 63 25
Facklig representant nås via växeln
0346-88 60 00
verksamhetsledare Gerry Isaksson
Kan nås via Falkenbergs kommuns växel
0346-886000