OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.
Lönesupport ingår i Kommunledningskontorets serviceavdelning, tillsammans med Intern service och Medborgarcenter och består av 22 lönekonsulter.
Vi finns placerade i öppna, moderna och pendlingsnära lokaler i Rådhus Skåne i Kristianstad och arbetar som en gemensam lönesupport för Kristianstads kommun sedan mars 2014.
Lönesupports målsättning är att effektivt och med hög kvalitet handlägga och ge lönesupport till chefer och medarbetare i löneadministrativa ärenden. Vårt gemensamma mål är rätt lön, i rätt tid, till rätt person.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
-Konsultativt lönearbete mot kommunens förvaltningar i telefonsupport. -Lönesupport för arbetsledare
-Att genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
-Att delta i utvecklingen av lönesupportarbetet och personal- och lönesystemet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Har du specialutbildning inom löneadministrationsområdet är det meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av central löneadministration men även erfarenhet av arbete som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller annat personal-/lönesystem samt datorvana.
Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom HR-området. Vi ser gärna att du har god kännedom om kommunal organisation samt erfarenhet av att genomföra utbildningar. Tjänsten kräver att du som person kan arbeta både självständigt och i grupp.
Förutsättningar för arbetet är att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad samt flexibel och noggrann. Du ska ha förmåga att ha flera parallella processer i gång samtidigt, vara kommunikativ och kunna uttrycka och förmedla information på ett förståeligt sätt.
Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med placering på lönesupport i Rådhus Skåne. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse med varaktighet fram till 2017-05-31.
Sista ansökningsdag 2017-01-01
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Wendt, enhetschef på tfn 044-13 56 05.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21