OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi behöver en till duktig medarbetare. Vi söker någon som brinner för lönehantering och som vill lärt sig mer om löner och allt det andra som har med ekonomi att göra. Som konsult spelar du en viktig roll i arbetet med att identifiera, driva och implementera förbättringsåtgärder tillsammans med våra övriga medarbetare. Rollen innebär ett självständigt ansvar för dina kunders löneadministration. Vi arbetar med Visma lön 600 och Fortnox lön.
Vårt rökfria kontor ligger centralt i Stockholm närmare bestämt i Drottninggatsbacken strax söder om Tegnergatan med Rådmansgatan som närmaste tunnelbanestation och Odenplan som närmaste Pendeltågsstation. Vi är sju som jobbar här och är från åldern 23 år och uppåt.
Vid sidan om redovisning och lönehantering bistår vi med att hjälpa till med allt från att bilda till att likvidera bolag och föreningar. Bolagsbildningar och andra meer avancerade bolagsfrågor,
Våra kunder, vad gäller redovisning och löner är både svenskägda och utlandsägda aktiebolag. De flesta redovisningskunder kommer genom rekommendationer från andra kunder. Detta gäller både redovisning och lönehantering. En del kunder kommer även via vår webbplats www.ab.se. Vi söker dig som har erfarenhet av några års lönehantering, och har koll på allt vad detta innebär. Du är en van användare av Excel och Word som är dagliga verktyg för dig.
Du bör ha erfarenhet av av digitaliserad lönehantering lönehantering och redovisning. Veta hur anställda kan registrera sina tider i mobilappar. Du måste tala svenska flytande. Kunskaper i andra språk är en klar merit. I dag har vi kunder som förutom svenska har andra modersmål som ukrainska, kroatiska, arabiska, polska, turkiska, serbiska och engelska. Du har höga ambitioner i din yrkesroll och strävar, precis som vi, att ständigt bli bättre på det du gör.
Är du dessutom ett datageni kommer chefen att bli jätteglad för nu är det han som får rycka ut när det är problem med datorer, vårt Intranät eller Internet.
Som person är du noggrann. Att vara noggrann är A och O för den som jobbar med löner och/eller redovisning. Det gäller att göra rätt från början.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att sköta lönehantering för nästa alla våra kunder.
Arbetet kan variera mycket - det är alltid kundernas behov som styr.
Vår bransch är i ständig utveckling. Det sker lagändringar och teknikutveckling som vi måste hänga med i, datorer, internet och mobilappar gör sitt intåg och det gäller att hitta rätt lösning för varje kund.
Det innebär att Aktiebolagstjänst är i en ständig förändrings- och tillväxtfas med behov av att processer och rutiner anpassas och utvecklas. Här hoppas vi att du har förmågan att se hur vi ytterligare ska kunna anpassa och utveckla våra rutiner och system.
Vår huvudsakliga verksamhet är att sköta löner och redovisning för våra kunder. Du kommer att få chansen att vara med på en rolig resa mot att utveckla framtidens redovisningsbyrå. Vår strävan är att inom ett eller två år vara en ISO 9001 certifierad löne- och redovisningsbyrå. Genom ett bra teamarbete och stort engagemang ligger fokus på att leverera hög kvalité till våra kunder.
Eftersom vi är ett litet företag måste du även räkna med att behöva rycka in och hjälpa till med andra uppgifter.
Vi hoppas kunna erbjuder en resa fylld med spännande och utvecklande arbetsuppgifter. Du som uppfyller kraven om 24 månaders heltids, eller 48 månader på halvtids erfarenhet, av löner är välkommen att söka tjänsten.