OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lönekonsult/HR-administratör
Under hösten och större delen av 2014 kommer vi att ha nya förutsättningar inom lön- och HR-administration och behöver därför stärka upp med ytterligare en person till vårt team under totalt 12 månader. Vi är baserade i Norrköping tillsammans med ca 70 andra medarbetare som levererar service inom lön, ekonomi och teknik till landets största flygplatser. Totalt hanterar vi idag ca 3000 löner per månad.
Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult/HR-administratör arbetar du i ett team som arbetar integrerat genom att dela på alla arbetsuppgifter. Dock har vi enskilda ansvarsområden där var och en ser till att dokumentation och instruktioner för sitt ansvarsområde alltid är uppdaterade.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta granskning av reseräkningar, kontoavstämningar, rättningar av lön, lönekörningar, hantering av arbetsgivarintyg, inkomstberäkningar, förmånshantering samt viss tolkning av kollektivavtal. Gemensamt med övriga lönekonsulter ansvarar du för att våra administrativa processer fungerar från start till slut för hela företaget. Du kommer att hantera den administrativa delen av anställningar för flera olika avtalsområden genom att utforma anställningsavtal och skapa scheman. Arbetet innefattar även viss uppföljning av bokföring och rapportering till pensionsbolag.
Våra förväntningar
Du som söker har några års erfarenhet av löneadministration och/eller HR-administration. Du är noggrann, har en förmåga att prioritera och är stresstålig. Du tar egna initiativ och har en förmåga att arbeta självständigt men samarbetar även bra i grupp. I tjänsten har du kontinuerlig kontakt med medarbetare i Swedavia så givetvis är du social och tycker det är kul att kunna hjälpa till. Tjänsten kräver att du behärskar svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har utbildat dig till löneadministratör och/eller har arbetat i löne- och personalsystemet Heroma.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag.
Anställning
Vikariat och visstidanställning under 12 månader med placering Norrköping.
Kontakt
Enhetschef HR service center: Fredrik Johansson, 073-44 11 602
Välkommen med din ansökan senast den 4 november 2013
-Tillsättning snarast, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Funseth
Sara Edlund
Susanne Skoglund-Eriksson
Fredrik Johansson
073-4411602
Helena Swahn Lepre
Johanna Hedberg
010-109 00 32
Gunnar Jonasson
Sara Helin
Ulrika Nyman
Johan Boström