Lönekonsult i Agda

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har minst fyra års erfarenhet av att arbeta med lön i större flöden och som är trygg i att hantera hela löneprocessen. Vår kund är belägen i moderna och trivsamma lokaler i centrala Malmö. Det är viktigt att du har möjlighet att vara på plats på kontoret fyra dagar i veckan för att samarbeta nära teamet.

Start: Januari/Februari 2024

Typ: Konsultuppdrag initialt 3 månader med god chans till förlängning

Placering: Malmö

Ditt uppdrag

Som lönespecialist äger du, tillsammans med övriga i teamet, löneprocessen och säkerställer att löner betalas ut i rätt tid och i enlighet av gällande avtal och lagstiftning. Tillsammans med teamet supporterar du organisationen i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Ni ansvarar även för pensioner och hantering av pensionsrelaterade frågor samt förbättringar inom området. Du ingår i ett team med sex medarbetare.

Arbetsuppgifter

Fullständiga lönekörningar och hantering av reseräkningar samt övriga ersättningar
Försäkringar inom personalområdet (ex sjukförsäkringar, arbetsskadeförsäkringar)
Avstämning av lönerelaterade konton samt bokslut
Ansvara för myndighetsrapportering
Hantering av personaldokument/anställningsavtal
Support till medarbetare och ledare, relaterad till löner


Din bakgrund

För att lyckas i rollen söker vi dig med flera års erfarenhet av självständigt lönearbete och gedigna kunskaper om pensioner, lagar och avtal. Du har arbetat med hela löneprocessen från början till slut och är van vid både kollektiv- och tjänstemannalöner. God systemvana och kunskap i AGDA är ett krav.

Som person är du handlingskraftig, inte rädd för att ta i där det behövs, och du trivs med förändringar. Du är initiativtagande och drivs av att hitta lösningar på problem i en föränderlig verksamhet. Du är kommunikativ, noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och gillar att arbeta i team som självständigt.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2024
  • Ansök senast: 12 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024

Löne- och redovisningsadministratör

26 december 2024