Lönekonsult - interimslösning

Lönekonsult - interimslösning

Arbetsbeskrivning

Är du en senior lönekonsult och har möjlighet att hoppa på ett interimsuppdrag med start i april som ska pågå fram t.o.m. september 2022?
Då vill vi gärna ha kontakt med dig!

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos vår kund kommer du att ha fokus på integrering av två lönesystem. Då vår kund köpt upp ett bolag ska deras lönesystem integreras med deras befintliga system. I din roll kommer du även föra över personaldata mellan olika system. Du kommer även vara huvudansvarig för lönekörningar i Agda from maj. Du ingår i HR teamet tillsammans med fyra kollegor och till din hjälp har du även en konsult från Agda. I din roll ingår diverse HR relaterade administrativa uppgifter.
Arbetet sker främst i lönesystemen Visma 600 och Agda.

Din profil
För att söka tjänsten har du flera års arbete av kvalificerad löneadministration. Du har en god förståelse och erfarenhet av flera olika kollektivavtal och känner dig trygg i att snabbt komma in och driva arbetet vidare. Vidare är du van vid olika lönesystem och meriterande är om du har tidigare erfarenhet från Agdalön. Kanske har du även en utbildning inom HR och/eller löneområdet.

Som person är du självgående, trygg i dina kunskaper, är noggrann och systematiskt lagd. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, ser behov och kan fatta beslut samt är mån om att leverera ett bra resultat. Din sociala och kommunikativa sida gör att du pedagogiskt kan förmedla dina kunskaper ut i organisationen och på så sätt skapa goda relationer både internt och externt. För att i rollen trivas bör du även vara prestigelös och tycka om att arbeta hands on, både högt och lågt.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 80-100%. Uppdraget förväntas pågå t.o.m. september 2022. Detta är ett konsultuppdrag via SJR.
Vår kund är placerad i centrala Göteborg och möjlighet finns till att arbeta hemifrån.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 070-471 59 01. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-03-23.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 23 mars 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024