Lönekonsult / löneadministratör sökes till a+team Agda!

Lönekonsult / löneadministratör sökes till a+team Agda!

Arbetsbeskrivning

Är du en lönekonsult, löneadministratör eller lönespecialist som gillar att bygga relationer, lösa problem och att driva projekt? Vill du arbeta i ett bolag som tror på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och som också ser till din utveckling och ditt välmående? Läs då vidare, vi kan ha jobbet för dig! I Agda-teamet hos Accountor erbjuds du ett omväxlande och varierat arbete med kontinuerlig kompetensutveckling, auktorisation hos SRF och goda karriärmöjligheter!

Detta är en rekrytering för en tillsvidareanställning på heltid hos Accountor. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Kvalitet och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt. Accountors medarbetare använder ofta ord som vänlig, flexibel och hjälpsam när de beskriver arbetsplatsen och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Här tror man på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager därför präglas av tillit och respekt.

I teamet stöttar man varandra, delar med sig av sin kunskap och bidrar till ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. För att kunna leverera det bästa till kunderna läggs dessutom vikt vid att ha kul på jobbet.

Din utveckling och ditt välmående är viktigt för Accountor, därför erbjuds du:
• Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF lönekonsult för att stärka din position på marknaden
• Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående
• Fredagsfrukost tillsammans med dina kollegor. Kan man får en bättre start på dagen?
• Löpande kompetensutveckling i form av den digital utbildningsportalen, Accountor Training


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Accountor befinner sig just nu på en spännande utvecklingsresa med fokus på digitalisering och automatisering i syfte att leverera bästa tänkbara kvalitet och upplevelse till sina kunder. I rollen som lönekonsult jobbar du utifrån kundens behov. Det kan handla om allt från att välkomna nya kunder till att agera projektledare för att hjälpa till att skapa en så smidig löneprocess som möjligt för både Accountor och kunden. Den här tjänsten innebär med andra ord mer än att ”bara” stansa lön då stort fokus ligger på kundservice och kundnytta.

Här kommer du arbeta med följande:
• Hjälpa kunder att komma in i arbetet med Accountor som partner på ett tryggt sätt
• Ge hög service löpande till kunder
• Samverka inom organisationen för att uppnå bästa kundupplevelse
• Driva utvecklingsfrågor i linje med företagets vision
• Rådgivning och utredningsarbete utifrån kundens och organisationens behov
• Lönearbete med fokus på delar i processen som behöver utvecklas hos respektive kund
• Uppdatera system vid förändringar

Vem är du?
Vi söker dig som har en YH-utbildning inom lön och minst två års praktisk erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete, med fördel från ett outsourcingbolag alternativt ett Shared Service Center där du med stort kundfokus och hög servicegrad hanterat flera olika bolag. Vi vill att du har erfarenhet av Agda PS och att du uppskattar att arbeta i en modern och digital miljö.

Som person är du noggrann, strukturerad och effektiv. Då rollen inkluderar många kundkontakter behöver du vara serviceinriktad och ha förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Du är bra på att hantera flera olika projekt löpande och gillar att jobba mot deadlines. Vi tror också att du lockas av att driva saker självständigt och har förmågan att se lösningar på kluriga situationer. Med din positiva inställning och goda samarbetsförmåga finner du det självklart att dela med dig av din kunskap och erfarenhet för att bidra till ett trevligt arbetsklimat.


Om verksamheten
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor, bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Welcome to Accountor – We make a+team

Mer nyfiken?
Läs om hur Jennis vardag som lönekonsult ser ut hos oss och vad hon uppskattar mest med Accountor - https://www.accountor.com/sv/sweden/karri%C3%A4rber%C3%A4ttelse/l%C3%B6nekonsult-karri%C3%A4r-accountor-bra-foretag

Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss här www.accountor.com/sv/sweden/karriar eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024