Lönekonsult / Löneadministratör till kund i city

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Vår kund inom revision- och rådgivningsbranschen vill nu utöka sitt team med ytterligare en lönekonsult / löneadministratör. Ett gediget och renommerat företag med entreprenörstänk som är ledande vägledare inom rådgivning, revision, skatt och företagsservice. Globalt företag i cirka 160 länder. Deras vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Företaget sitter i ljusa och trevliga lokaler i centrala Stockholm. Kund har som intention att vilja rekrytera och tjänsten som är på heltid är tänkt att starta så snart som möjligt.

Tjänsten börjar som ett uppdrag och påbörjas så snart som möjligt och beräknas pågå löpande med intention till anställning hos kund.

Då detta till en början kommer att vara ett konsultuppdrag, innebär det att du kommer vara anställd via oss på Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön samt friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Som lönekonsult / löneadministratör, kommer du att ingå i ett team om tio stycken andra administratörer. Man ansvarar själv för specifika kunder, små till medelstora kunder. Man arbetar i team och backar upp för varandra om så behövs. På sikt och om du tycker att det är utmanande så finns möjligheten att få ett eget ansvarsområde gällande uppstart och implementering av nya kunder.

Din bakgrund:
Du har sedan tidigare arbetat som lönekonsult eller löneadministratör. Vi tror att du kommer passa in i rollen om du har erfarenhet från HogiaLön eller motsvarande lönesystem. Du har minst 1 års erfarenhet av självständigt lönearbete samt goda kunskaper kring rådande arbetsrättslagar som berör lön. Du bör vara bekant med olika kollektivavtal. Du har en gedigen grundkompetens inom hela löneprocessen.

Som person har du en positiv inställning och är lätt att samarbeta med och tycker om att arbeta i team. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. För att trivas och göra ett bra jobb krävs att du är noggrann, flexibel, stresstålig och har god förståelse för löneprocessen. Du har en lösningsorienterad attityd och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera.


Om oss:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 11 juni 2019

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

25 november 2024