OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker lönekonsulter till vår kund i Malmö. Du kommer att ingå i ett nybildat team som ska hantera danska löner. Därför är det bra om du har erfarenhet från det danska språket annars går det bra att kommunicera på engelska. Du ska ha några års erfarenhet från löneadministration. Arbetet kommer att omfatta hela löneprocessen, men det finns också möjlighet till stöttning från kunniga medarbetare.
Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta med hela löneprocessen för företagets kunder. Det inkluderar även frågor gällande kollektivavtal, rapporter, mm. Tidvis kommer det att vara ett högt tempo, du bör därför trivas med detta. Vidare ingår det en del kundkontakt i rollen och du förväntas bidra med ett affärsmässigt tänk i din roll. Du kommer att arbeta i ett team
· Hantera och ansvara för hela lönekedjan
· Kontrolluppgifter
· Avstämningar
· Traktamenten, reseräkningar, semester, förmåner mm.
· Agera stöd i frågor som rör lön och kollektivavtal.
· Kontakt med myndigheter
· Hantering av pensioner
Arbetstider
100%
Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lön och har arbetat minst två år med löneadministrativt arbete där du haft översyn över hela löneprocessen. Du är strukturerad och är en van datoranvändare. Har du erfarenhet från något av de större löneprogrammen är det meriterande.
Det är viktigt att du har erfarenhet av rollen som löneadministratör. Om du inte har arbetat med danska löner så kommer det att erbjudas utbildning i detta, samt löneprogrammet Lessor.
För att lyckas i din roll hos oss är det viktigt att du trivs i omväxlande miljöer, är van vid att planera och organisera ditt arbete. Du är noggrann, förtroendeingivande och gillar att ge service. Du har lätt för att arbete i team och har en förmåga att planera ditt arbete.
För att säkerställa hög kvalitet i våra processer genomför du som kandidat ett lönetest som visar din kunskap inom löneadministration. Innan anställning begär vi även en kreditupplysning och ett utdrag ur belastningsregistret.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Minst 2 års erfarenhet av arbete som löneadministratör eller lönekonsult.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Magnus Persson, Konsultchef, magnus.persson@randstad.se.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044